۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
شنبه اول بهمن ادارات و مدارس کدام شهرها تعطیل شد؟

با اعلام هواشناسی سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود و احتمال بارش برف و سردی هوا در برخی مناطق وجود دارد. آلودگی هوا هم دوباره تشدید شده است. به همین دلیل بر اساس تصمیم استانداری ها، برای صرفه جویی در مصرف گاز تعطیلی برخی ادارات و سازمان، بانک‌ها و مدارس در نقاطی از کشور ادامه دارد.

کرمانشاه

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، مدارس ۱۰ شهرستان استان در روز شنبه(اول بهمن) به صورت غیرحضوری خواهد بود.

افشین یگانه با اشاره به تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس تمام مقاطع تحصیلی در ۱۰ شهرستان استان به دلیل سرمای شدید هوا در روز شنبه، اول بهمن، گفت: تعطیلی مدارس شامل مدارس نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود.

یگانه افزود: تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس و ادارات در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

به گفته یگانه فعالیت مدارس استان در روز شنبه به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها هم گفت: به دلیل برودت هوا، ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان- به استثنای چهار شهرستان مذکور- در روز شنبه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، البته این تأخیر شامل دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نخواهد بود.

 وی درخصوص فعالیت دانشگاه‌ها هم گفت: نحوه فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در روز شنبه با نظر رؤسای دانشگاه خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید: تصمیم جدید درباره تعطیلی مدارس و ادارت تهران فردا شنبه اول بهمن

قزوین

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین گفت: براساس مصوبه کمیته اضطرار ادارات دولتی استان و دستگاه‌های خدمت‌رسان از اول بهمن ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح تا ۱۴ موظف به خدمت هستند و پنجشنبه‌ها نیز تعطیل است.

ابوالفضل مرادی گفت: باتوجه به گزارش‌های هواشناسی مبنی‌ بر تداوم آلودگی هوا و همچنین لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز، ساعت کاری ادارات و سازمان‌های خدمت‌رسان دولتی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ است، کارکنان دولت، پنجشنبه‌ها تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: از روز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها به حالت عادی برگشته و به‌صورت حضوری دایر خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین بیان کرد: باتوجه به برودت و سردی هوا، احتمال غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها بر اساس تصمیم مدیریت بحران دور از انتظار نیست.

مرادی در پایان گفت: باتوجه به ناپایداری هوا و ناترازی مصرف سوخت، از کارمندان تقاضا داریم، با لباس گرم در محل کار حضور داشته و در مصرف سوخت اهتمام بیشتری داشته‌ باشند.

خراسان جنوبی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: تمامی کلاس‌های مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و کودکستان‌های این شهرستان از اول تا سوم بهمن ماه به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

مجید بهدانی گفت: غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به استناد مصوبه جلسه شورای معاونان این مدیریت همچنین مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری مبنی بر افت فشار گاز شهری، برودت هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: همچنین فعالیت مدارس متوسطه اول و دوم با توجه به موافقت ستاد مدیریت بحران استانداری مبنی بر استفاده از سامانه گرمایشی مرکزی صرفا برای برگزاری امتحانات داخلی مدارس در بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ روزهای هفته آتی خواهد بود که جزییات شرایط و نحوه برگزاری امتحانات به مدیران مدارس اطلاع‌رسانی شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند یادآور شد: درخصوص نحوه فعالیت مدارس در روزهای بعد نیز در شورای معاونان مدیریت، تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

با ورود موج سرما و افت فشار گاز، مراکز آموزشی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه؛ تعطیل و آموزش غیرحضوری شد.

آذربایجان غربی

مدارس شهرستان خوی در روز شنبه یک بهمن ماه به جهت استمرار پس لرزه‌های ناشی از زلزله غیر حضوری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش وپرورش آذربایجان غربی، به جهت وقوع زمین لرزه خوی در روز چهارشنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز شنبه یک بهمن ماه، به‌طور مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می‌یابد.

همدان

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی مدارس ابتدایی در نوبت صبح فردا خبر داد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، به علت سرمای شدید و مدیریت مصرف گاز، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان فردا -شنبه یکم بهمن‌ماه- در نوبت صبح تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

مقتضی است؛ مدیران مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس را داشته باشند.

ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها