۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
زمان رونمایی آیفون ۱۴

تازه‌ترین زمان تعیین شده برای معرفی آیفون ۱۴ اپل هفتم سپتامبر ( ۱۶ شهریور ) است. 

فردای اقتصاد - تازه‌ترین زمان تعیین شده برای معرفی آیفون ۱۴ اپل هفتم سپتامبر ( ۱۶ شهریور ) است. 

این زمان را نه اپل بلکه مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ اعلام کرده است و البته پیش‌بینی می‌شود این زمان درستی باشد  چراکه اپل همه ساله و به طور سنتی ماه سپتامبر را برای رونمایی از محصولات جدید خود در نظر می‌گیرد به همین جهت احتمالا زمان پیش بینی شده توسط خبرنگار بلومبرگ درست است. 

اپل امسال در این رویداد از مدل‌های جدید آیفون ۱۴ رونمایی خواهد کرد که شامل مدل پایه آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به مدل پایه خواهند بود. 

گفته ‌می‌شود که تغییرات در مدل‌های پرو بیشتر خواهد بود به طوری که احتمالا از یک بریدگی شبیه به قرص در بالای نمایشگر استفاده خواهد شد و قابلیت Always-On به نمایشگر اضافه ‌می‌شود و از نسل جدید پردازنده‌های سری A در آنها استفاده خواهد شد. 

در سال‌های گذشته، گوشی‌های معرفی‌شده با فاصله زمانی کوتاهی روانه بازار ‌می‌شوند و احتمالا امسال نیز همین رویه دنبال خواهد شد. همچنین اخیرا اپل از کارکنان خود خواسته تا در ماه سپتامبر به فروشگاه‌ها بازگردند و این یعنی، همه چیز برای عرضه این مدل‌های در فروشگاه‌های این شرکت مهیا خواهد بود.

گفته ‌می‌شود که در رویداد پیش روی اپل، علاوه بر گوشی‌های آیفون ۱۴، از محصولات دیگری همچنین نسخه ارتقایافته آیفون SE نیز رونمایی خواهد شد. در برخی منابع خبری نیز آمده که اپل در حال کار روی نسل جدید آیرپادز پرو خود است که به فناوری Losseless Audio مجهز خواهد بود.

همچنین رونمایی از یک آیپد ارزان‌قیمت که بدون جک هدفون خواهد بود، از دیگر محصولات مورد انتظار برای این مراسم است. با این حال، اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال این اخبار و شایعات نشان نداده است.

آیفون ۱۴ چه مشخصاتی دارد؟

امسال انتظار داریم که چهار مدل آیفون معرفی شوند: آیفون ۱۴ ، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس. آنچه میدانیم این است که اپل ساخت سری مینی را متوقف کرده و به این ترتیب آیفون ۱۴ مینی را عرضه نخواهد کرد و به جای آن دو مدل ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی عرضه کند. 

از نظر دیزاین آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس مشابه مدل‌های آیفون ۱۳ هستند اما سری آیفون‌های ۱۴ پرو با تفاوت‌هایی عرضه می‌شوند. 

در دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به جای ناچ یا حاشیه بالای صفحه نمایش از دو حفره برای جای سنسور و دوربین زیر صفحه نمایش استفاده شده است. آیفون ۱۴ همچنین احتمالا دارای دوربین با کیفیت‌تر سلفی نسبت به مدل ۱۳ خواهد بود. 

آیفون ۱۴ از چیپ A15 بهره می‌گیرد که در آیفون ۱۳ هم به کار رفته اما آیفون ۱۴ پرو از چیپ A16 بهره خواهد برد.

اما شاید یکی از مهمترین تفاوت‌ها در ویژگی صفحه نمایش همواره روشن (Always on) باشد که صرفا در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به کار می‌رود. البته شاید این ویژگی‌ها برای طرفداران اپل هیجان انگیز باشد اما طرفداران اندروید سالهاست این ویژگی‌ها را در گوشی‌های مختلف دیده‌اند.

آخرین شایعات در مورد آیفون ۱۴ حاکی است که این گوشی در رنگ جدید بنفش عرضه می‌شود و همچنین مجهز به دوربین بزرگتر  و بهتری خواهد بود. مینگ چی گو تحلیل‌گر مشهور محصولات اپل معتقد است دوربین اولتراواید آیفون جدید اپل ۴۸ مگاپیکسلی و با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K است. 

کاهش قیمت سایر آیفون‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایل ارزش داشتن صبر برای معرفی آیفون ۱۴ این است که با معرفی این گوشی سایر آیفون‌ها با کاهش قیمت مواجه خواهند شد. در واقع اگر قصد خرید آیفون‌های غیر پرچمدار را داشته باشید شاید خوب است کمی صبر کنید تا قیمت آنها همزمان با معرفی آیفون ۱۴ کاهش پیدا کند. 

به عنوان مثال آیفون ۱۳ یا ۱۲ به محض معرفی آیفون ۱۴ از سوی اپل قیمت‌های جدیدی خواهند خورد که خرید آنها را به صرفه‌تر از امروز می‌کند البته باید توجه داشت برای این منظور باید مستقیما از خود اپل خرید را انجام دهید وگرنه خرید از طرق دیگر ممکن است تفاوت چندانی را نصیب شما نکند. 

قیمت آیفون ۱۴ 

انتظار داریم در هنگام معرفی آیفون ۱۴ ، چهار سری آیفون روی ویترین اپل ببینیم. آیفون SE ، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴. 

تا پیش از این تصور می‌رفت که اپل قصد دارد قیمت همه مدل‌های آیفون ۱۴ را نسبت به مدل‌های ۱۳ افزایش دهد اما یک افشاگر محصولات اپل اعلام کرد که مدیران ارشد اپل تصمیم گرفته‌اند این افزایش قیمت حداقل شامل ارزان‌ترین مدل‌های پرچمدار اپل نشود. دلیل اتخاذ این تصمیم کاهش تقاضای جهانی برای موبایل است. 

بر این اساس پیش بینی می‌شود ارزان‌ترین نسخه آیفون چهارده،  ۷۹۹ دلار قیمت داشته باشد و به همین نسبت قیمت آیفون ۱۳ نیز تا ۵۹۹ دلار کاهش پیدا خواهد کردو قیمت آیفون ۱۲ نیز به ۴۹۹ دلار خواهد رسید. 

همچنین آیفون ۱۴ مکس ۸۹۹ دلار، آیفون ۱۴ پرو ۱۰۹۹ و آیفون ۱۴ پرومکس ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار