۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
واکنش یکپارچه مجلس به اقدام ضدایرانی پارلمان‌اروپا

محمود عباس‌زاده: «اتحادیه اروپا از نمایندگان ملت ایران چک می‌خورند.قرارنیست پارلمان‌ اروپا یک‌بار فحش دهد و ما هم تهدیدکنیم.»

فردای اقتصاد: رای قاطع پارلمان‌ اروپا به قراردادن سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش‌ شدید و قاطع سیاسیون را برانگیخت. قالیباف رئیس‌ مجلس به شورای اروپا هشدارداد که مجلس آماده است تا با قاطعیت برخورد کند. او که در ساعات ابتدایی صبح امروز به دیدار سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقر ستادکل فرماندهی سپاه رفته بود گفت: اگر شورای اروپا بخواهد در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند و ثلمه‌ای به سپاه بزند، مجلس با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

قالیباف در دیدار با همرزم قدیمی خود ابراز کرد که دشمنان ما شناخت دقیقی از ملت و سپاه ما ندارند، و به‌ویژه اینکه هیچ شناخت و تحلیلی در خصوص رابطه بین ملت و سپاه ندارند. امروز شورای اروپا باید تصمیم گیر باشد که می‌خواهد دریچه عقلانیت را ببندد و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند یا اینکه بخواهد تصمیم دیگری بگیرد. ما در مجلس شورای اسلامی آماده‌ایم با هر اقدامی که بخواهد ثلمه‌ای به سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی وارد کند و حقیقت را جابه‌جا کند، محکم برخورد کنیم. اگر این اقدام اروپا صورت بگیرد، قطعاً آنها نیز در زمره همان تروریست‌ها محسوب شده و رفتار ما با آنها در منطقه به همان نحو خواهد بود. ‌

به گفته رئیس مجلس ما در سطحی از بازدارندگی قرار داریم که نه تهدیدات بالقوه و نه تهدیدات بالفعل هیچگونه تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود و همانطور که خودشان می‌دانند ما در برابر آنها پاسخگو هستیم و اگر اقدامی انجام دهند مشت محکمی خواهند خورد.

به گزارش «فردای اقتصاد» غروب چهارشنبه ۲۸ دی ماه بود که پارلمان اروپا با آرای قاطع، سپاه را در فهرست سازمان هایی تروریستی مانند داعش قرار داد. مجلس هفته گذشته تعطیل بود اما بلافاصله پس از صدور این رای، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که مجلس به این اقدام پارلمان اروپا پاسخ مناسب خواهد داد. او از اروپا خواست که موضع دقیق خود را اعلام کند. علی نیکزادثمرین نایب رئیس مجلس هم پس از عمویی اعلام‌کرد که اگر نمایندگان طرحی برای مقابله با اقدام پارلمان اروپا به هیات رئیسه دهند مجلس آن را خارج از نوبت بررسی تصویب خواهدکرد.

قراراست فردا صبح  مجلس با حضور سردارسلامی فرمانده‌سپاه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جلسه غیرعلنی داشته‌باشد و درباره طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان‌تروریستی توسط اروپا نیز در مجلس تصمیم‌گیری ‌شود و پس از آن هم مجلس طرح کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در مقابله با پارلمان‌اروپا را تصویب کند.

نمایندگان‌مجلس خطاب به پارلمان‌اروپا در توییتر اعلام‌کردند که جواب «های»، «هوی» و جواب «سیلی»، «سیلی» است. آن‌ها نه تنها این اقدام پارلمان اروپا را محکوم کردند بلکه به اروپایی‌ها هشدار دادند که این اقدام آن‌ها بی‌جواب نخواهد ماند. جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی نیز ضمن محکومیت این اقدام در توییتر خود، نوشت: «واکنش‌های احساسی؛ فاقد پشتوانه اجرایی و خلاف حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها؛ راه برخورد با اقدام نادرست اروپایی‌ها نیست ما بیش از تصویب قانون؛ نیازمند رایزنی با افکار عمومی جهان و کشورها هستیم تا نقش سپاه را در امنیت خاورمیانه و حذف داعش شرح دهیم.»

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نوشت: «تحریم سپاه تحریم کل کشور است. مگر تاکنون تحریم نبودیم. (فردی غضبناک پا به دیوار می‌کوبید پایش درد گرفت، داد می‌زد و می‌کوبید تا ناله درد پایش را مخفی کند و دیگران ندانند.)شما ۴۰ سال است پا به دیوار می‌کوبید. از درد شکست «های» می‌کنید. جواب «های»، «هوی» است. منتظر پاسخ دندان‌ شکن باشید.

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نوشت: «اتحادیه اروپا باید بداند... تحریم و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یعنی اقدام علیه ‌بسیج و کل نیروهای انقلابی قطعا مردم ما و نیروهای مسلح پاسخی سخت به ‌اتحادیه اروپا خواهند داد.

محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این زمینه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «تروریست خواندن سپاه توسط حامیانِ اصلیِ گروهک ‌منافقین و رژیم کودک کش ‌اسراییل بسیار مضحک است، ولی مضحک تر از آن تصور کودکانه براندازان در وکالت دادن به ‌ ربع پهلوی است.»

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اگر امروز در خیابان‌های شانزلیزه و آکسفورد با آرامش قدم می‌زنید، به لطف رشادتهای ‌سپاه پاسداران ایران در مقابله با تروریست‌های داعش و... است که پرورش یافته سیستم امنیتی شماست. حق عکس العمل ما هم محفوظ است.»

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در صفحه شخصی خود نوشت: «ظاهراً ترکش موشک‌هایی که سپاه به تروریست‌های داعش، سنت‌کام و کومله شلیک کرده به پارلمان اروپا هم برخورد کرده است! همانطور که گفته‌ایم و اثبات کرده‌ایم دوران بزن دررو تموم شده و اروپا بهای این تصمیم احمقانه را خواهد پرداخت.»

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس نوشت: «دولت هایی که سازنده بزرگترین تروریست‌های دنیا چون داعش و القاعده و بوکوحرام، جیش الظلم و… هستند، در یک نمایش سیاسی احمقانه نیروی نظامی رسمی یک کشور را که نیروهایش هر روز به‌دست تروریست‌ها ترور می‌شوند را در لیست تروریست‌ها گذاشته‌اند! در چنین جنگلی زندگی می‌کنیم.»

محمد حسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها نوشت: «امنیت تنگه هرمز دست ایران است. کنگره آمریکا و اروپا هزینه زیادی باید برای ‌تروریست قلمداد کردن سپاه بپردازد ‌مجلس اجازه نمی‌دهد با نیروی مسلح ما که پرچمدار مبارزه با تروریست است اینگونه رفتارشود. اشتباه کردیم در مجلس نهم ‌تنگه هرمز را بر روی تجارت اروپا نبستیم هر چند اکنون در طرح دوفوریتی مجلس این امکان با این اقدام اروپا به‌وجود آمده است.»

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشت: «اقدام نابخردانه‌ی پارلمان اروپا که اتحادیه‌اش میزبان قاتلانِ ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران هستند، بدون پاسخ نخواهد ماند. یکشنبه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تروریستی اعلام کردن سازمان ناتو را پیگیری خواهیم کرد. مبارزه با تروریسم واقعی سرلوحه کار ماست.»

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم نوشت: «وقت مماشات نیست. همه کشورهای جهان، عوارض عبور از تنگه‌ها را می‌گیرند. امنیت تنگه هرمز را سپاه مقتدر ایران تامین می‌کند و اروپا بابت امنیت کشتی هایش باید به ‌سپاه ما خراج دهد. جواب سیلی، سیلی است.»

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشت: «سپاه پاسداران همواره خط مقدم‌ ‌مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله ‌داعش بوده است. اقدام سیاسی و نابخردانه پارلمان اروپا، تأثیری در نفوذ و برتری این قدرت نظامی منطقه نخواهد داشت. هر اقدامی علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منافع غرب و هم پیمانان آنها در منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اقدام پارلمان اروپا سیاسی است. اروپایی‌ها در زمین آمریکا بازی می‌کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه مقابل تروریست‌ها است. در برابر آنچه که در عراق و سوریه گذشت سپاه پاسداران ایستاد، سپاه پاسداران در برابر تروریست هایی که خود اروپایی‌ها پرورش دادند و آنها را تسلیح کردند ایستاد. اینکه اتحادیه اروپا در شرایط فعلی دست به چنین اقدامی زده است جای تاسف دارد و نشان از درماندگی این کشورها در مقابل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

محسن پیرهادی نایب رئیس فراکسیون انقلاب هم درپیامی اعلام کرد: اروپا بی‌عقلی ترامپ را تکرار نکند. قطعا در صورت تصویب تحریم سپاه از سوی روسای کشورهای اروپایی دود آن به چشم خود اروپایی‌ها خواهد رفت.

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس هم در توییتر نوشت: غربی‌ها بدانند هرگونه مصوبه‌ای علیه سپاه، با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

 اروپایی‌ها تا فردا صبح فرصت دارند تجدیدنظر کنند

«اتحادیه اروپا از نمایندگان ملت ایران چک می‌خورند. قرار نیست پارلمان اروپا یک بار فحش دهد و ما هم تهدیدکنیم. اگر قرارباشد این بار فحش دهند حتما چک می‌خورند».

 گوینده این جملات «محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس است که در گفت‌وگو با «فردای‌اقتصاد» اعلام کرد. او به جلسه نوبت صبح کمیسیون متبوعش درباره بررسی سه طرح برای مقابله با اقدام اخیر پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: پارلمان اروپا تا فردا صبح وقت دارد تا در رای اخیرش تجدیدنظر کند وگرنه فردا صبح از نمایندگان ملت ایران چک می‌خورد. مصوبات مجلس کاملا عملیاتی است و قابل تحقق خواهد بود.

 به گفته وی اروپایی‌ها قرن ۲۱ را با قرن ۱۸ و ۱۹ اشتباه گرفته‌اند. با آنکه اعلام می‌کنند که دنبال استقرار مردم‌سالاری و استقلال‌مردم هستند و این شعارهایی را سر می‌دهند که مردم ما همان‌ها را زندگی می‌کنند اما در اداره کشورها دخالت می‌کنند. وقتی اتحادیه اروپا در کنار گروه‌های تروریستی مانند سازمان منافقین قرار می‌گیرد که دستشان تا مفرغ به خون به ملت ایران و عراق آلوده است و جنایات فاجعه بار تروریستی را انجام داده است و برای سپاه که خود قربانی تروریست‌هاست چنین حکمی صادر می‌کند. سپاهی که طومار داعش را پیچاند و به تعبیری بدترین جنایتکاران گروه داعش که غرب آن را تاسیس کرده بود به دام انداخت. پارلمان‌اروپا سپاه را در کنار داعش قرار داده است که به هر شکل ممکن به زنان و دختران تجاوز کرد که واقعا زبان از گفتن آن خجول است.

عباس زاده مشکینی افزود: سه طرح در جلسه صبح فوق العاده امروز صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی و جمع‌بندی‌ شد. قراراست تا در جلسه نوبت عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح‌نهایی شود به گفته وی مجلس واکنش پشیمان کننده‌ای به را ثبت خواهد کرد و امیدوارم تا فردا پارلمان اروپا تجدیدنظر کنند و خیلی روشن و بارز درمقابل ملت ایران که دنبال مردم سالاری و استقلال هستند اعلام کنند که قرارنیست در امورات کشورها دخالت کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار