۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
ثروتمندترین شهرهای جهان کدامند؟

برای رتبه‌بندی ثروتمندترین شهرهای جهان، از مجموعه‌ داده‌هایی جامعی که حرکات و عادات خرج کردن افراد با ارزش خالص بالا در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان ردیابی می‌کند، استفاده می‌شود.

فردای اقتصاد: در حالی که چنین معیارهایی همه جوانب را در بر نمی‌گیرند، بررسی نماگرهای ثروت خصوصی افراد، به بررسی سلامت مالی و فعالیت اقتصادی برخی از ثروتمندترین شهرهای جهان کمک زیادی می‌کند. این اینفوگرافیک که از اطلاعات گزارش شهروندان جهانی با همکاری New World Wealth بدست آمده است، برای رتبه‌بندی ثروتمندترین شهرهای جهان توسط مجموعه داده‌های جامعی که حرکات و عادات خرج کردن افراد با ارزش خالص بالا در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان ردیابی می‌کند، استفاده می‌شود. در آخرین نسخه این رتبه بندی، آمریکای شمالی با هفت شهر از ثروتمندترین شهرها، از نظر تعداد میلیونرها، نمایشی قدرتمند در سطح جهانی دارد. به طور خاص، ایالات متحده مدعی پنج شهر از ۱۰ شهر برتر از جمله نیویورک به عنوان ثروتمندترین شهر جهان است. آسیا دومین منطقه از نظر میلیونرها با شش شهر را به خود اختصاص می‌دهد که عمده آن در چین قرار دارد. اروپا با ۵ شهر در رتبه سوم قرار می‌گیرد، اگرچه تنها شهر لندن از این قاره در لیست ۱۰ شهر برتر رتبه بندی قرار دارد.

نیویورک ثروتمندترین شهر جهان است که دارای ۳۴۵,۶۰۰ میلیونر با مجموع ثروت شخصی بیش از ۳ تریلیون دلار است. نیویورک خانه بسیاری از شرکت‌های Fortune ۵۰۰ است و قلب مالی ایالات متحده به شمار می‌رود. علاوه بر این، بازار املاک و مستغلات شهر به گران بودن شهرت دارد و ارزش ملک و اجاره آن بسیار بالاست.   توکیو قطب اقتصادی ژاپن است و یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان برای تجارت و امور مالی محسوب می‌شود. این شهر محل زندگی ۳۰۴,۹۰۰ میلیونر است که آن را به دومین شهری از نظر میلیونرها در جهان تبدیل می‌کند. بزرگترین شهر ژاپن، بازار بورس توکیو را در خود جای داده که از نظر ارزش بازار یکی از بزرگترین بورس‌های آسیایی است.   منطقه خلیج سانفرانسیسکو ۲۷۶,۴۰۰ میلیونر دارد. این منطقه به عنوان مرکز نوآوری و فناوری جهان شناخته می‌شود و دارای تمرکز بالایی از افراد ثروتمند است. تعداد میلیونرها در ۱۰ سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و اگر روند سال های اخیر ادامه داشته باشد، سانفرانسیسکو می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ به قطب شماره یک میلیونرها تبدیل می‌شود. لندن برای سال‌ها ثروتمندترین شهر جهان بود اما در دهه گذشته میلیونرها از این شهر خارج شده‌اند. این شهر امروزه با ۲۷۲,۴۰۰ میلیونر، موقعیت ضعیف‌تری نسبت به قبل دارد. لندن به خاطر بخش‌های مالی و تجاری‌اش معروف است و تعداد قابل توجهی از متخصصان با درآمد بالا را جذب می‌کند که به شهرت آن به‌عنوان مرکز ثروت و تجمل کمک کرده است.  سنگاپور خانه ۲۴۹,۸۰۰ میلیونر است و آن را پس از توکیو دومین شهر ثروتمند آسیا می‌کند. سنگاپور یکی از بالاترین تراکم خانوارهای میلیونر در آسیا را دارد که بیش از ۵ درصد از خانوارها حداقل یک میلیون دلار دارایی خالص مالی دارند. این تا حدی به دلیل رشد اقتصادی قوی و فضای کسب و کار مطلوب کشور بوده که افراد و خانواده های ثروتمند زیادی را طی سال‌های گذشته به کشور جذب کرده است. علاوه بر این، ثبات سیاسی، نرخ پایین جرم و جنایت و استاندارد بالای زندگی سنگاپور نیز به جذابیت آن به عنوان مکانی برای زندگی و کار کمک می‌کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار