۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
افزایش قیمت بلیت هواپیما رسما اعلام شد

مقصود اسعد سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در خصوص افزایش قیمت‌ها گفت: افزایش ۳۰ درصد بعد از اربعین قرار بود انجام شود اما بعد از اربعین این اتفاق رخ نداد و افزایش‌ها اعمال نشد در ستاد تنظیم بازارها هم شنیده شده است تصویب شده است.

مهر: مقصود اسعد سامانی گفت: افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیمایی تایید شده بود اما اعمال نشد. وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم ما درخواست افزایش ۴۷ درصد را داده‌ایم اما هنوز جوابی داده نشده است.

وی دلیل گرانی یکباره را اینگونه گفت: قول دولت را شرکت‌ها پذیرفتن اما ابلاغی نشد و سر و صداها از سوی مردم‌ نیست توسط کسانی است که از هواپیمایی استفاده می‌کنند.

اسعد سامانی اظهار داشت: ۱۸ میلیون مسافر هوایی داریم محاسبه کنید کل هوایی یک درصد کل حمل و نقل را صورت می‌گیرد. متأسفانه فشاری که روی متعادل نشدن قیمت‌ها صورت می‌گیرد مردم ضرر می‌دهند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سه هزار و چهارصد میلیارد تومان زیان یک سال بوده است و وقتی یک شرکت دولتی زیان می‌دهد همه مردم ضرر می‌کنند. اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم دیدگاه دولت است به گونه‌ای عمل کنیم که شرکت‌های دولتی زیان ندهد به خصوص که عمده جا به جایی ها بخش خصوصی است. و اگر قیمت‌ها راکد باشد بخش خصوصی با مشکل رو به رو می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند تا سال آینده همین ناوگان را هم نخواهیم داشت

وی تاکید کرد: با این نرخ بلیت بالای ۹۰ درصد شرکت‌های دولتی پروازها زیان ده است بخش خصوصی هم باید بتواند درآمد کسب کند و هواپیما را نوسازی کند امکان فراهم‌کردن نوسازی نیست و این زمین گیر شدن روز به روز افزایش پیدا می‌کند

اسعد سامانی خدمات فرودگاهی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۱۴۰۱، ۹۰ درصد افزایش داشته است و این روند افزایشی بخش خدمات دهی را زمین می‌زند، گفت: ما هیچ کار غیر قانونی انجام نداده‌ایم و افزایش نرخ بلیت کاملاً قانونی است و مجلس هم تأیید کرده است در ماده ۵۳ برنامه ششم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیمایی جز تکالیف دولت است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت: اگر نرخ آزاد نشود سود فروش بلیت‌ها در جیب دلالان می‌رود. در حال حاضر افزایش ۳۰ درصد است و طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی داشته و ما اعتقاد داریم نرخ بلیت باید آزاد شود میانگین افزایش ۳۰ درصد است با توجه به نوسانات معمولاً ۶۵ درصد فروش نرخ شرکت‌های هواپیمایی است.

سامانی گفت: قیمت تمام شده سهم سوخت هواپیما ۲ درصد است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، نرخ این سهم به بالای ۱۶ درصد خواهد رسید و با توجه به این افزایش، نرخ بلیت هواپیما نیز تعیین خواهد شد.

وی با توجه به دستور دادستانی برای بازگشت قیمت‌ها گفت: همانطور که دادستانی شرکت‌هایی که سال گذشته افزایش قیمت داده‌اند باید برگردند. در دی ماه مالیات افزوده ۴ درصد نرخ بلیت افزایش پیدا کرد ما ۴ درصد افزایش داشته باشیم بلیتی که خریداری می‌شود ۱۱ درصد آن عوارض و ارزش افزوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما مطیع دادستان هستیم ولی بحث قانون است و اگر قانون (آزادسازی قیمت بلیت) را قبول داریم آن را اجرا کرده‌ایم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها