۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
افت ۳۰ درصدی سفر ایرانیان در پاییز امسال

به رغم عبور ایران از پیک کرونا مردم در پاییز امسال نسبت به سال گذشته که یکی از سخت‌ترین پیک‌های کرونا را سپری می‌کردیم تمایل کمتری به سفر داشته‌اند.

فردای اقتصاد – به رغم عبور ایران از پیک کرونا مردم در پاییز امسال نسبت به سال گذشته که یکی از سخت‌ترین پیک‌های کرونا را سپری می‌کردیم تمایل کمتری به سفر داشته‌اند.

بر اساس تحقیقات استارتاپ جاباما که در زمینه رزرو اقامتگاه فعال است، تمایل ایرانیان در پاییز امسال به سفر و رزرو اقامتگاه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افت کرده است.

 مهم‌ترین اثر کاهش میزان سفر در پاییز ۱۴۰۱، متوجه میزبانان اقامتگاه‌ها است؛ در پاییز ۱۴۰۱ با کاهش تمایل مردم به سفر، تعداد رزرو هر اقامتگاه‌ و درآمد هر میزبان در مقایسه با آنچه قابل پیش‌بینی بود، افت قابل توجهی داشته است. میزبانان شمال کشور ۳۲ میلیون ریال و میزبانان جنوب کشور ۴۵ میلیون ریال در ماه، کمتر از آنچه باید درآمد داشتند. این درحالی‌ست که میزبانان جنوبی تنها شش ماه از سال درآمد دارند و با توجه به تغییراتی که در پاییز ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم، بیش از ۱۲۰ میلیون ریال از درآمد سال خود را از دست دادند.

این کاهش درآمد تنها محدود به هر میزبان و اقامتگاه نیست، بلکه در بسیاری از شهرها کل بوم گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته است. به‌عنوان مثال به‌ازای هر اقامتگاه بومگردی، حداقل برای ۱۵ خانواده به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود. بنابراین با کاهش میزان گردشگر در این منطقه، نه تنها میزبان هر اقامتگاه، بلکه فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدماتی که حول هر اقامتگاه شکل گرفته‌اند، نظیر رستوران، نانوایی، سوپرمارکت، فروشنده صنایع دستی، تورلیدر و... نیز متضرر می‌شوند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار