۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
خبر خوش برای متقاضیان مسکن مهر + زمان تحویل

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: سازه‌هایی که تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته تا پایان سال تحویل مردم شود.

مهر: سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با بانک‌ها سپه، ملت، ملی و پارسیان تفاهم نامه امضا شده است که بانک ملت در خصوص خود مالکی در استان‌ها وارد عمل می‌شود. به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با ابراز امیدواری به نقش جدی این نشست در حل معضل مسکن گفت: نظر به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل مسکن مهر سعی می‌شود سازه‌هایی که تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته تا پایان سال تحویل مردم شود. همچنین تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرها با ابزار تهاتر که دستورالعمل آن از سوی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است، انجام شود.

نوروزی در خصوص تسهیلات بانکی به امضای ۴ تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: در جلسات متعددی که در دولت تشکیل شد و با تأکید رئیس جمهور با ۴ بانک سپه، ملت، ملی و پارسیان تفاهم نامه امضا شده است که بانک ملت در خصوص خود مالکی در استان‌ها وارد عمل می‌شود و امضای تفاهم نامه با بانک ملی و بانک پارسیان در دست اقدام است. همچنین ظرف هفته آینده با سایر بانک‌ها ناظر بر تأکید ماده ۴ قانون ملی مسکن، اجماع حاصل می‌شود.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری زمین در شهرهای کوچک و روستاها تشریح کرد: مقرر شد طی یک الی دو ماه زمین‌ها به مردم واگذار شود، چراکه واگذاری زمین در روستا انجام نشده و مهاجرت مردم به شهرها صورت گرفته که ما سعی کردیم مهاجرت معکوس را رقم بزنیم. در واقع واگذاری مسکن در شهرهای کوچک و روستاها با اولویت بخشی انجام شود، که در این راستا رئیس‌جمهور نیز بر مهاجرت معکوس تأکید کرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان‌های یزد و خراسان جنوبی به ساخت مسکن یک طبقه حیاط دار تأکید کرد و گفت: سه مدل برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد: مدل اول: تحویل کلید مسکن در برخی استان‌ها به مردم است، مدل دوم ساخت مسکن تدریجی است یعنی در فرآیند ساخت قرارداد سه جانبه بسته می‌شود، اسکلت نهایی می‌شود و مرحله نازک‌کاری توسط خود مردم انجام می‌شود چراکه اکثر مردم به این بخش معترضند و در این مدل هم سلیقه مردم اعمال می‌شود هم رضایت بالاتر می‌رود. مدل سوم تدریجی متراژی است که مردم آورده کمتری داشته باشند، به این صورت که ۸۰ متر ساخته می‌شود، مردم تحویل می‌گیرند، سپس به مرور و به تدریج تا ۱۲۰ متر از سوی مردم تأمین می‌شود که این مدل در بسیاری از کشورهای دنیا برای اقشار ضعیف جامعه انجام می‌شود.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در بحث بافت‌های فرسوده اظهار کرد: استان‌ها بایستی در بحث «دوباره تنظیم زمین» پیشتاز باشند. در بافت فرسوده تراکم بالای جمعیت، تأمین خدمات روبنایی را با مشکل مواجه می‌کند که با مشوق‌های جمعیتی می‌توان تراک جمعیتی را کم کرد. همچنین می‌توان واحد فرسوده را با زمین و اراضی الحاقی یا با واحد جدید و کلید به کلید با ساکنین تهاتر کرد که مجوزهای این موضوع اخذ شده است.

نوروزی به موضوع خوابگاه متأهلی اشاره کرد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهور پیگیر تأمین برای اساتید و دانشجویان از اراضی دانشگاه‌هاست. همچنین از طریق تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن و از محل منابع اختصاصی دانشگاه‌ها و بازگشت اقساط از منابع عمومی می‌توان این ظرفیت را ایجاد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متقاضی مسکن مهردساری IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    دروغ گفتن رکن اصلی مسولین کشور شده . 14 ساله انتظار تحویل مسکن مهر مهیارکلا ساری و در صورتیکه میکشیم که اگرتحویل هم بدهند که ندادند و از این حرف ها و قول ها زیاد شنیدیم . با افزایش قیمت مسکن مهر و هزینه های سرسام اور نضب کابینت و کمد و شیرالات و ابگرمکن و غبره باز هم به ارزوی خانه دار شدن نمیرسیم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها