۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
اینترنت ایران برای دقایقی قطع شد

امروز ۵ بهمن از دقایقی پیش اینترنت بین‌الملل در ایران قطع شد و فقط دسترسی به برخی سایت‌های داخلی امکان پذیر است. مسسولان هنوز درباره علت این قطعی اظهارنظری نکردند.

فردای اقتصاد - اختلالات اینترنت در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و در آخرین اتفاق برای دقایقی کل اینترنت کشور به طور کامل دچار وقفه شد.

مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت معمولا درباره اختلالات اینترنت هیچ توضیحی ارایه نمی‌کنند. هفته گذشته به دنبال اختلال گسترده در یکی از IXP ها که باعث کندی و اختلالات گسترده در دسترسی به اینترنت شده بود شرکت ارتباطات زیرساخت به این بسنده کرد که صرفا یک اختلال کوچک بوده است. 

در همین حال برخی گزارشها حاکی است که به دنبال اختلالات امروز دسترسی به برخی سرویسهایی که پیش‌تر محدودیت آنها رفع شده بود مانند اسکایپ دوباره دچار مشکل شده است. 

در تصویر زیر اختلال و قطعی گسترده اینترنت امروز را که حدود ۲۰ دقیقه طول کشید را به نقل از رادار آوران مشاهده می‌کنید: 

قطعی اینترنت در ایران
قطعی اینترنت در ایران

شرکت زیرساخت : بی خبریم، پیگیری میکنیم 

در همین حال در نخستین اظهار نظر مدیر روابط عمومی شرکت زیرساخت از بروز دلایل این اختلال ابراز بی اطلاعی کرد. به گزارش صدا و سیما آخوندزاده مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که این شرکت به دنبال بررسی این اتفاق است تا علت آن مشخص شود. 

همچنین امیر لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت و گو با سیتنا از این قطعی ابراز بی اطلاعی کرده است. 

در ادامه شرکت زیرساخت اعلام کرد: صبح امروز ده دقیقه شاهد افت ترافیک بین‌الملل بودیم که از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم. تیم‌های فنی در حال بررسی علت بروز حادثه هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها