۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
چقدر کالای اساسی در ۱۰ ماه وارد شد؟

سازمان بنادر و دریانوردی جزییات میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

فردای اقتصاد: بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی در ۱۰ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۹میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

سازمان بنادر و دریانوردی میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ را معادل ۱۹میلیون و ۲۷۸هزار و ۳۱۵تن اعلام کرده که در این بین شکر رشد ۳۷درصدی داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده، میزان تخلیه گندم طی ۱۰ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۴میلیون و ۲۵۳هزار و ۴۶۱تن بود، در حالیکه تخلیه گندم طی مدت مشابه سال گذشته برابر ۵میلیون و ۴۲۳هزار و ۸۰۱تن بوده است. همچنین میزان تخلیه جو تا پایان دی سال جاری نیز معادل ۲میلیون ۹۹هزار و ۳۰۰تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲میلیون و ۶۸۷هزار و ۸۰۵تن بوده است. میزان تخلیه ذرت تا پایان ۱۰ ماهه نخست سال جاری معادل ۷میلیون و ۹۲هزار و ۷۴۵تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۷میلیون و ۴۵۹هزار و ۶۲۴ تن بوده است. 

میزان تخلیه سویا تا ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۱ معادل ۳میلیون و ۱۵۵هزار و ۴۱۲تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳میلیون و ۹۴۵هزار و ۹۳۳تن بوده است. سازمان بنادر اعلام کرده است میزان تخلیه برنج نیز تا پایان دی سال جاری معادل ۱۹۱هزار و ۶۰۸تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۹۸هزار و ۳۷۸تن بوده است. میزان تخلیه شکر در بنادر کشور تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۳۵هزار و ۱۵۷تن رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۹۹۷هزار و ۶۲۸تن شکر تخلیه شده بود که حاکی از رشد ۳۷درصدی نسبت به مدت سال گذشته است. همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل یک میلیون و ۱۵۰هزار و ۶۳۲تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۴۷۴هزار و ۸۲تن روغن تخلیه شده بود.

بر این اساس تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی ۱۰ ماهه سال جاری شامل ۸۸۰هزار و ۱۸۴دستگاه کامیون و ۲۳هزار و ۵۷۸واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۹۴هزار و ۲دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار