۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
خبرهای نگران‌کننده درباره تحریم ایران

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر روابط تجاری ایران و عراق پاسخ داد.

ایسنا: ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به سفر یک هیات دیپلماتیک عراقی به واشنگتن، آیا موضوع سرازیر شدن دلار به ایران در مناسبات تجاری ایران و عراق با آنها مورد بحث قرار خواهد گرفت و آیا آمریکا اقدامی علیه بانک‌های عراقی در این زمینه انجام داده است، گفت: تحریم‌های ما همچنان اجرایی می‌شوند. روند اجرای تحریم‌ها روندی تکرار شونده است. ما به طور منظم با دولت‌های شرکایمان و با بخش خصوصی در ارتباطیم تا گستره تحریم‌هایمان را به آنها گوشزد کنیم و مدام مراقبیم که کشورها و شرکت‌ها به این تحریم‌ها پایبند باشند.

پرایس ادامه داد: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفت‌وگو می‌کنیم.

بستن مسیر ورود دلار ایران از عراق

در روزهای اخیر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در همین راستا نوشت که عراق در برابر حرکت امریکا برای جلوگیری جریان پول به ایران است و در مورد اعمال کنترل بر مبادلات دلاری دست و پا می‌زند.

به نوشته این روزنامه با اعمال کنترل‌ها بر روی ارز آمریکا، ارزش پول عراق در برابر دلار تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در همین حال روزنامه فیگارو نیز چند روز پیش از عزم ایالات متحده برای ادعای قطع جریان تامین مالی سپاه پاسداران با استفاده از شبکه پولی و مالی عراق خبر داد.

روزنامه فرانسوی با استناد به اطلاعات منتشر شده در مطبوعات عراق گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا به زودی افزون بر ۱۵ بانک خصوصی عراق را به ظن مشارکت در فرآیند دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران و کمک به قاچاق دلار به ایران، سوریه، اردن و ترکیه تحریم خواهد کرد.

در همین رابطه بخوانید: ایران مواد کافی برای ساخت چندین بمب هسته‌ای را دارد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها