۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
رونق بلندمدت بورس چه زمانی آغاز می‌شود؟

علی هدیه، کارشناس بازار سرمایه در برنامه شمارش معکوس به بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس در بازه‌های زمانی مختلف پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس همراه با علی هدیه کارشناس بازار سرمایه، به بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس در بازه‌های زمانی مختلف پرداختیم.

هدیه عنوان کرد با نگاه به وضعیت بلندمدت شاخص کل، می‌توان سیکل‌های صعودی و نزولی مشابهی را پیدا کرد که هر چندسال یک بار تکرار می‌شوند و در سیکل چهار که شامل یک روند صعودی قدرتمند و یک دوره رکود حدود ۲.۵ ساله بوده است، از لحاظ زمانی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌تواند نقطه شروع سیکل جدید با یک دوره رونق باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به بررسی وضعیت میان‌مدت و کوتاه‌مدت شاخص کل بورس پرداخت و عنوان کرد به احتمال بالایی، شاخص بورس تا انتهای سال جاری یک مسیر اصلاحی تا کانال ۱.۴ میلیون واحد را طی کند و سپس وارد مسیر صعودی اصلی خود شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    همه این کارشناسی ها الکیه تا وقتی بورس دستوری بالا و پایین بره کارشناسی هایی که می کنند همه اش دروغ محضه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    اینجانب به عنوان عضوی از جامعه سهامداری، ضمن حمایت از نامه دکتر پورابراهیمی به رئیس قوه قضائیه در ماجرای عرضه خودرو، از سازمان بورس درخواست می‌کنم به عنوان نماینده جامعه سهامدارای، نسبت به تنظیم شکایت از رئیس شورای رقابت و مطالبه زیان سهامداران اقدام نماید .
  • رضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    رونق بلند مدتی وجود ندارد چون بلند مدت تعریف ندارد ۲ سال است همینو می گن طرف رفت وام بگیره گفتن فردا بیا فراد رفت گفتن ما گفیم فردا بیا ۲ سال داره میره هنوز فردا نیمود که نیمود حال حکایت بلند مدت حضرات است فقط از شما مسخره تر نیست که نیست
  • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    با وجود مسولین بسیار با درایت ودانش واقتصاد دان قلهای رفیع بورس بزودی فتح خواهد شد !!
  • محمود صالحی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    وقتی کارشناسان شما میگویند شاخص تا 1400000واحد افت میکند .باعث ترس سهامداران شده و خروج پول اتفاق می‌افتد.در واقع شما کسانی هستید که بورس را به نابودی کشیده.و گناهکار.هستید.