۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
این شهر بعد از ۱۹ سال برف به خود دید

درحالی بارش برف و باران برخی مناطق کشور را فرا گرفته که بارش برف در جنوب شرق چهره برخی مناطق سیستان و بلوچستان را پس از حدود دو دهه سپید پوش کرد.

تسنیم: درحالی بارش برف و باران برخی مناطق کشور را فرا گرفته که بارش برف در جنوب شرق چهره برخی مناطق سیستان و بلوچستان را پس از حدود دو دهه سپید پوش کرد.

اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرده در شبانه‌روز گذشته خاش برای نخستین بار در ۱۹ سال اخیر برفی شده و ۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی آن نیز برف گزارش کرده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارش برف گزارش شده در این استان با میزان ۱۸ سانتی متر از «ترشاب» از توابع خاش گزارش شده است.

همچنین از ایستگاه‌های تمندان ۱۴،‌ دادکان ۱۱، اسلام آباد سفلی ۸ و کله شاه توت ۷، میرآباد ۶.۵ و چگرد، چاه کمال و نوک آباد ۶ سانتیمتر برف گزارش شده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۷۶ ایستگاه هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بارش باران و برف گزارش شده که ارتفاع برف شهرستان خاش ۵، ترشاب ۱۸ و تمندان ۱۴ سانتیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: با ورود سامانه بارشی به استان شاهد بارش برف و باران در استان هستیم و این سامانه تا آخر وقت امشب به تدریج از استان خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی از شدت یخبندان شبانه کاسته خواهد شد و از یکشنبه روند افزایش دما بویژه در طول روز رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها