۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
ماجرای حکم انفصال وزیر آموزش پرورش چه بود؟

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ارائه الگوها و مدل‌های رفتاری معلم در دانشگاه ضروری است. دانشجومعلمان باید خلاقیت داشته باشند و از وقتشان خوب استفاده کنند. آنها باید قدرت نظریه پردازی علمی داشته باشند. از نظریات اینها حمایت کنید، به همین خاطر خواستیم پارک علم و فناوری در دانشگاه تشکیل شود و دانشجوها بیایند نظرات و ایده‌هایشان را مطرح کنند. باید خانه‌های خلاق، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در پردیس‌ها شکل بگیرند.

ایسنا: یوسف نوری افزود: ما مهارت‌هایی چون جذب کمک و مشارکت دیگران و استفاده از ظرفیت مردمی را کمتر به معلمانمان آموزش داده‌ایم. خودباوری در مقابله با استحاله فرهنگی بسیار مهم است. معلمی سنواتش حساب نشده، رفته دیوان عالی شکایت کرده و نمی‌دادند رای‌اش چه بوده و می‌گویند وزیر انفصال از خدمت شده، در حالی که شکایت زیاد است و آن حکم اجرا شده، اما گزارشش را ندادند، حالا آن را رسانه‌ای کرده‌اند و القا می‌کنند که فساد سیستمی است و دستاوردهای ما، نمایشی هستند. باید در مقابل استحاله فرهنگی که یک جریان طولانی است و از دیرباز بوده و در پی قد علم کردن در مقابل دین اسلام هستند ایستادگی کرد. معلمان ما باید مکاتب و جریانات را بشناسند.

وی با بیان اینکه قطب بندی بین معلمان بسیار ضربه زننده است گفت: نباید قطب بندی شود که معلم بگوید من معلم سمپادم، دبیر ریاضی‌ام، معلم پرورشی‌ام و.... البته همیت حوزه‌ای باید وجودداشته باشد اما باید یک یکپارچگی در بین معلمان وجود داشته باشد و اینها باید در دانشگاه جا بیفتد. از مسائل و مشکلات دانشگاه مطلعم و قبول دارم، اما باید برای ارتقای دانشگاه با تمام توان تلاش کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها