۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
این ۳ تصمیم، تعیین‌کننده شکست یا پیروزی شما هستند

فردای اقتصاد: وارن بافت، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار زمان ما، درس‌های ارزشمندی به مردم داده است که تأثیر عمیقی بر زندگی‌ها در همه جا، از جمله واقعاً زندگی شما، داشته است. نکات افسانه‌ای بافت برای موفقیت باعث می‌شود شما در حین فکر کردن در مورد احتمالات به همه جوانب بیاندیشید. سوال واقعی این است: آیا برای بهبود وضعیت خود از توصیه‌های او با کاربرد عملی پیروی می‌کنیم؟

زمانی بافت گفته بود:

«شما فقط باید چند کار را در زندگی خود درست انجام دهید تا کارهای زیادی را اشتباه انجام ندهید.»

این به این معناست که هر روز انتخاب‌های خوب و هوشمندانه‌ای انجام دهید. زیرا صادقانه بگوییم، هر یک از ما در مقطعی شکست خورده‌ایم و حتماً دوباره اتفاق خواهد افتاد. به حداقل رساندن شکست‌های خود مستلزم اتخاذ تصمیمات خوب در مسیر موفقیت است. این همان چیزی است که بافت ده‌ها سال به ما توصیه کرده است که انجام دهیم زیرا برای او مفید بوده است. سه تصمیم تغییردهنده زندگی که باید حواستان به آن باشد، به این شرح است:

۱. موفقیت را با "کارت امتیازدهی درونی" خود تعریف کنید.

زمانی که دستاوردی را برای اهداف خود تعیین می‌کنید، در دام اندازه گیری آن با معیار موفقیت دیگران نیفتید. به جای تلاش برای همگام شدن با دیگران، خود را با یکی از معروف‌ترین قوانین بافت بسنجید : «کارت امتیازدهی درونی» شما. کارت امتیازدهی درونی استانداردهای شما را مشخص می‌کند و نه آنچه را که دنیا به شما تحمیل می‌کند. این اصلی است که او از پدرش آموخته است، چیزی است که از اعماق درون می‌آید و حقیقت شما را بازگو می‌کند. این چیزی است که به این معنا می‌دهد که شما چه کسی هستید، و به طور طبیعی چگونه رفتار می‌کنید و جهان را بر اساس ارزش‌ها و اعتقادات خود می‌بینید، نه دیگران. به طور خلاصه، این کار مسیری بالاتر را برای رسیدن به موفقیت طی می‌کند، زیرا از دل می‌آید.

۲. اطراف خود را با مربیان پر کنید.

بافت بارها به اهمیتی که مربیان می‌توانند در پیشرفت شغلی افراد داشته باشند اشاره کرده است. بافت در دوران تحصیل در دانشگاه کلمبیا به اندازه کافی خوش‌شانس بود که بنجامین گراهام را به عنوان معلم و مربی داشته باشد. بافت در پیشگفتار کتاب تحلیل امنیت می‌نویسد که گراهام «زندگی من را تغییر داد». فراتر از آن، بافت همیشه توصیه کرده است که موفقیت به احاطه کردن خود با افراد مناسب بستگی دارد. بافت گفت: همدستانی را انتخاب کن که رفتارشان از تو بهتر است و به آن سمت خواهی رفت. این یک درس زندگی خوب در مورد پذیرش ویژگی‌های افراد موفق است که دورتر از ما هستند. زیرا وقتی این کار را انجام می‌دهید، نفوذ و شبکه خود را افزایش می‌دهید. به قول معروف ما میانگین پنج نفری هستیم که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانیم. مطمئن شوید با کسانی که به طور بالقوه می‌توانند به شما در یادگیری چیزهای جدید، رشد و پیشرفت شغلی کمک کنند، معاشرت می‌کنید.

۳. از شهرت خود به هر قیمتی محافظت کنید.

یکی از جملات بافت که  باید برای رهبران کسب وکار مهم باشد، حقیقت را به خوبی بیان می‌کند: «۲۰ سال طول می‌کشد تا یک شهرت بسازید و پنج دقیقه طول می‌کشد تا آن را خراب کنید. اگر به آن فکر کنید، کارها را متفاوت انجام خواهید داد.» این بیانیه بافت در مورد این است که مطمئن شوید به ارزش‌های خود وفادار می‌مانید، حتی زمانی که با موقعیت‌های چالش‌برانگیز و استرس‌زا مواجه می‌شوید، زیرا تجارت پر از تصمیم‌های سخت است. بافت معروف است به این که به مدیرانش می‌گوید هر اقدامی را که انجام می‌دهند قضاوت کنند، زیرا نمی‌توانند اعتبار خود را از دست بدهند. او همچنین کاملاً درک می‌کند که تمام تصمیمات رهبری هوشمند و تجاری بر اساس یکپارچگی بنا شده است. چون بدون یکپارچگی، صادقانه بگوییم، تقریباً غیرممکن است که شهرت خوبی کسب کنید و به موفقیتی که در دراز مدت می‌خواهید دست پیدا کنید.

منبع: Inc

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار