۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
عامل افت حاشیه سود الفینی‌ها

مهدی خان‌محمدی، عضو تحریریه فردای اقتصاد در برنامه زنگ پایان به بررسی وضعیت عملیاتی، وضعیت دریافت خوراک و طرح‌های توسعه دوتروشیمی الفین‌ساز پرداخت.

فردای اقتصاد: دو پتروشیمی مارون و جم به عنوان دو الفینی بزرگ بازار سرمایه که خوراک متنوعی دریافت می‌کنند، عملکردهای متفاوتی در فصل پاییز از خود نشان دادند. 
پتروشیمی مارون به عنوان الفینی که تمام خوراک خود را به صورت گاز دریافت می‌کند در فصل پاییز با با وجود افرایش ۳۳درصدی تولیداتش‌ کاهش۱۴درصدی بهای تمام‌شده را تجربه کرد. این شرکت همچنین در فصل پاییز با دریافت ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اجازه نداد تا موجودی نقد ۹ ماهه خود به کمتر از یک هزار میلیارد تومان برسد. 
پتروشیمی جم نیز به عنوان الفینی که هر دو خوراک مایع و گاز را دریافت می‌کند، در فصل پاییز حاشیه سود ناخالص خود در بازه ‍۱۶ تا ۱۷ درصد نگه داشت و در ۹ ماهه ۱۴۰۱ حدودا ۷۹ درصد درآمدسال ۱۴۰۰ خود را کسب کرد؛ این موضوع با توجه به تحقق ۱۰۲٪ از بهای تمام شده سال گذشته در ۹ ماهه۱۴۰۱، حاشیه سود این شرکت‌ را از میانگین  سال ۱۴۰۰، ۵درصد کاهش داد. 
در همین راستا مهدی خان‌محمدی، عضو تحریریه فردای اقتصاد در برنامه زنگ پایان به بررسی وضعیت عملیاتی، وضعیت دریافت خوراک و طرح‌های توسعه این دو شرکت پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار