۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
چالش‌های بازوی ارزآور پتروشیمی‌ها؛ از الفین تا پلاستیک

صنعت الفین در اقتصاد ایران چه جایگاهی دارد؟ نقط قوت، ضعف، فرصت و تهدید الفینی‌ها کدام است؟ پتروشیمی جم چه جایگاهی در صنعت الفین دارد؟

فردای اقتصاد: این روزهای اگر به اطراف خود نگاه کنیم، حتما اثری از پلاستیک مشاهده می‌شود. الفین را می‌توان ماده اصلی پلاستیک‌‎های دانست که روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و شاید زندگی بدون آن‌ها چندان ساده یا قابل تصور نباشد. اروپا به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده پلی‌الفین در دنیا بیشترین سهم از صادرات این محصولات را داشته و ایران نیز با درآمد بیش از ۷ میلیارد دلاری ناشی از فروش محصولات پلی‌الفینی، بیش از ۵۰درصد ارزش فروش محصولات پتروشیمی خود را مدیون این بخش از صنعت است.

با این حال این بخش از صنعت نیز با چالش‌های کندی در پیشرفت پروژه‌ها، ضعف در ثبات مدیریتی و مسائل مربوط به صندوق‌های بازنشستگی دست و پنجه نرم می‌کند.
 
صنعت الفین در اقتصاد ایران چه جایگاهی دارد؟ وابستگی به صندوق‌های بازنشستگی چه مشکلاتی برای این صنعت ایجاد کرده است؟ نقط قوت، ضعف، فرصت و تهدید الفینی‌ها کدام است؟ کدام شرکت‌ها در این صنعت فعال‌اند؟ پتروشیمی جم چه جایگاهی در صنعت الفین دارد؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    سلام روزبخیر لطفا فایل صوتی برنامه هاتون رو هم جهت دانلود بزارید با تشکر
    • فردای اقتصاد DE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      باسلام نسخه صوتی برنامه‌ها در کانال تلگرام فردای اقتصاد موجود است. این برنامه را می‌توانید اینجا در تلگرام بشنوید: https://t.me/feghtesad/28751
  • amir IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    سلام خیلی ممنون از برنامه های مفیدتون..لطفا اصل فایل یا عکس اسلایدهارم بزارین

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار