۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
پیش بینی آینده بورس به گزارش آمار و ارقام

ایمان صادقی، فعال بازار سرمایه در برنامه زنگ پایان چهارشنبه به بررسی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و چشم‌انداز آتی آن با توجه به شرایط موجود پرداخت

فردای اقتصاد: بورس تهران که در دو هفته اخیر، اصلاح بیش از ۸ درصدی را در نماگرهای خود تجربه کرده بود، روز گذشته بخشی از ریزش خود را جبران کرد و مقداری از شتاب خروج پول اشخاص حقیقی از بازار کاسته شد اما در آخرین روز کاری هفته وضعیت بازار چنگی به دل نمی‌زد و کلیت بازار روندی متعادل را در پیش گرفت.  در برنامه زنگ پایان چهارشنبه میزبان ایمان صادقی، فعال بازار سرمایه بودیم و به بررسی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و چشم‌انداز آتی آن با توجه به شرایط موجود پرداختیم. در این برنامه روند صعودی بورس در سه ماه گذشته با نگاهی به آمار ارزش معاملات، ورود و خروج پول‌ها به بازار و وضعیت بازدهی صنایع مختلف و نماگرهای اصلی بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

این کارشناس در رابطه با جرقه ایجاد روند صعودی سه ماه گذشته در بازار سهام عنوان کرد: ورود پول پرقدرت اشخاص حقیقی در کنار رشد قیمت دلار در بازار آزاد یکی از دلایل اصلی رشد چند ماه اخیر بورس تهران بوده است. در ابتدای آبان ماه که خروج پول‌های سنگینی از بازار را شاهد بودیم با خرید سنگین حقوقی‌ها و حمایت آنها از بازار به یکباره جو مثبتی در بازار ایجاد شد که ورود پول اشخاص حقیقی نیز به آن قدرت بخشید؛ در مجموع افزایش سرانه خریدها در بورس سیگنال‌های مثبتی را در رابطه با آینده بازار سهام صادر می‌کند.

وی در ارزیابی روند نزولی اخیر نیز اعتقاد داشت: با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در هفته‌های اخیر از عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد، در ابتدا گروه خودرویی به شدت متاثر شد و باتوجه به لیدر بودن این گروه در بازار سرمایه، کلیت بازار نیز تحت فشار فروش قرار گرفت. در این دو هفته حدود ۸ همت پول اشخاص حقیقی به دلیل فضای ترس حاکم بر سهامداران از بازار خارج شد و ارزش معاملات نیز از سمت حقیقی‌ها کاهش محسوسی را تجربه کرده است اما در این آمارهای منفی نکات مثبتی نیز وجود دارد و آن هم قدرت خرید حقوقی‌ها است که ارزش معاملات صعودی و متعادلی را تجربه کرده است.

او به مقایسه بازدهی ۳ ماهه گروه‌های مختلف در بازار سهام پرداخت. آمار حاکی از آن است که بجز گروه فرهنگی ورزشی که نمادهای شاخص آن استقلال و پرسپولیس هستند در مابقی گروه‌ها بازدهی‌ها مثبتی ثبت شده است و بسیاری از گروه‌ها بازدهی حدود ۳۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

ایمان صادقی در پایان با توجه به آمار معاملاتی سه ماه اخیر تاکید کرد: روند کلی مثبت بازار سرمایه مثبت ارزیابی می‌شود و بازار عقب افتادگی خود از بازارهای موازی را جبران خواهد کرد. در سال جاری شاخص کل از مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی عبور خواهد کرد و در سال آینده گذر آن از سقف تاریخی در دسترس خواهد بود. وی تاکید کرد در خرید سهام و ورود به آن سرمایه‌گذاران باید از ابزارهای متنوع تحلیل استفاده کنند و نمی‌توان تنها به یک ابزار تکیه کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    دوسال هم به خاطر تو در بازار سهام بمانیم یعنی 5 سال تو ضرر . خواب دیدی خوش باشه رفتیم دلار
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    دولت برای بورس هیچ برنامه ای ندارد هدف جلوگیری از خروج پول بی زبان مردم است والا سرمایه مردم در بورس ظرعف فقط،یکماه چرا باید تا ۲۰ درصد پودر شود وکسی پاسخگو نباشد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار