۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
بهترین مسیر توسعه اقتصاد ایران

چه مسیری منجر به توسعه کشور می‌شود؟ حسین سلاح‌ورزی مطابق با مطالعات تحقیقی دو مسیر را برای دست یافتن به توسعه پیشنهاد می‌دهد.

فردای اقتصاد: حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران معتقد است که مطالعات تحقیقی و بررسی‌های تحلیلی نشان می‌دهد که کشورهایی که در مسیر توسعه قرار گرفتند از دو طریق خصوصی‌سازی و بهبود فضای کسب‌وکار به این مهم دست یافته‌اند.

وی در نشست روسا و دبیران کانون‌های استانی، سراسری و انجمن‌های فرااستانی عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، افزود: ما در کانون عالی به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است در کشور رشد اقتصادی محقق شود، از طریق ارزش افزوده بنگاه‌های عضو تشکل‌های کارفرمایی، محقق خواهد شد؛ بنابراین بخشی از فعالیت‌های کانون بر بهبود فضای کسب‌وکار تمرکز شد. از آنجایی که کانون با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به نوعی شریک اجتماعی است، برنامه‌ها را در همین جهت پیگیری می‌کنیم.

سلاح ورزی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان و تبیین چرایی نیاز به رشد سریع و مستمر اقتصادی، گفت: سعی ما این است که با استفاده از ظرفیت کارشناسی که تشکل‌های عضو در کانون دارند، بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه کارفرمایی را شناسایی و با تعامل با دستگاه‌های مختلف حل کنیم. در نهایت هدف ما این است که قدمی در جهت کاهش مقررات دست‌وپاگیر برداریم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار