۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
پیش بینی قیمت طلا توسط نایب رئیس سابق اتحادیه / الان زمان مناسبی برای خرید طلا است؟

برخی از فعالان بازار طلا و سکه در حالی معتقدند که بازارساز در دهه فجر اجازه افزایش قیمت طلا و سکه را نمی‌دهد که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و سکه در هفته اخیر، الان بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است.

اقتصاد ۲۴ نوشت: مشاهدات از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار روز چهارشنبه با افزایش نسبی نسبت به روز سه شنبه همراه بود. اما برخلاف روز سه شنبه که قیمت سکه امامی طلایه‌دار افزایش قیمت بود، این بار سکه طرح جدید ۵۰ هزار تومان عقب نشینی کرد تا سکه بهار آزادی با افزایش ۱۰۵ هزار تومانی نسبت به روز سه شنبه، پرچمدار بازار سکه در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ باشد.

قیمت طلا نیز که روز سه شنبه را کاهشی به پایان رسانده بود، تغییر جهت داد و شاهد افزایش قیمت بود. این در حالی است که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصاد ۲۴ گفت: روز سه شنبه قیمت جهانی طلا با کاهش ۲۲ دلاری همراه شد و این کاهش قیمت اونس طلا، سکه را وارد کانال ۲۳ میلیون تومانی کرد؛ ولی چهارشنبه دوباره قیمت جهانی طلا ۲۰ دلار افزایش یافت و همین عامل موجب ورود سکه به کانال ۲۴ میلیون و طلا به گرمی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومانی شد.

اما سوال اصلی این است که با آغاز دهه فجر و نزدیک شدن به پایان سال و آغاز خریدهای نوروزی، آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

محمد کشتی آرای گفت: بعد از نوسانات شدید قیمتی طلا و سکه در هفته‌های گذشته، هفته آرامی را در این بازار پشت سر گذاشتیم.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: نخست، قیمت جهانی طلا و در وهله دوم قیمت دلار و ارز و سوم، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی است. بعد از نوسانات شدید قیمت دلار در هفته‌های گذشته، با توجه به کنترل قیمت دلار و ارز در هفته اخیر توسط بانک مرکزی، عامل نخست موثر در افزایش قیمت طلا در بازار داخل تا حدودی کنترل شده است.

الان زمان مناسبی برای خرید طلاست؟

این کارشناس طلا و سکه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ که آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلاست یا نه، گفت: اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی یا تحولات غیرقابل پیش‌بینی در دست کسی نیست که بتوانیم تاثیر آنها را بر بازار ببینیم، اما جدا از این مسائل، روند بازار طلا و سکه در کوتاه مدت قابل رصد است.

کشتی آرای ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد طلا بخرد در مواقعی که بازار آرامش دارد و قیمت‌ها باثبات است اقدام به خرید طلا و سکه کند مثل زمانِ حالِ حاضر، زیرا زمانی که قیمت‌ها هیجانی است، فاصله خرید و فروش به دلیل ریسک بالا زیاد می‌شود و خرید و فروش با ریسک بالا همراه است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها