۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
نامه دیوان محاسبات درباره پرداخت مزایای رتبه بندی معلمان

معاونت فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که محاسبه و پرداخت مزایای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ قابل اجرا است.

تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در پی اختلاف نظرهای به وجود آمده در مورد تاریخ اعمال مزایای رتبه‌بندی معلمان (طرح مهرآفرین)، با دستور مستقیم رئیس کل این نهاد نظارتی، موضوع مذکور در دستور کار معاونت فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات قرار گرفت و نتیجه آن، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی به اطلاع وزارت آموزش و پرورش رسید.

بر این اساس معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات، با استناد به قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که محاسبه و پرداخت مزایای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین از تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ قابل اجرا است.

مجلس زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین را ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد

بر اساس این گزارش، اخیرا نیز علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعلام حقوقی اخذ شده از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان برای معلمان طرح مهرآفرین، گفته بود که معاونت قوانین مجلس، زمان اجرای قانون برای معلمان را ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام کرده است.

متن استعلام و پاسخ معاونت قوانین به نامه رئیس کمیسیون آموزش به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر پورسید

معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً مستحضرید با تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان کلیه معلمان از جمله معلمان طرح مهر آفرین از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ مشمول دریافت فوق العاده رتبه‌بندی شدند و نیز با رأی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی این قانون جهت رتبه‌بندی معلمان طرح مهر آفرین اصلاح و این معلمان نیز از تاریخ مزبور شامل رتبه‌بندی شدند.

متاسفانه وزارت آموزش و پرورش با برداشت ناصحیح از بند (۹) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری مصوب ۱۴۰۱/۸/۸، زمان اجرای رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین را ۱۴۰۱/۷/۱ محاسبه نموده است. این در حالی است که اولاً معلمان طرح مهر آفرین با توجه به رای هیات تطبیق مصوبات، مشغول قانون رتبه‌بندی از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ بوده‌اند. ثانیا بند (۹) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۰۱ در مقام بیان حذف آزمون مجدد و صدور شناسه برای معلمان طرح مهر آفرین بوده است. نه عوض کردن تاریخ شمول این معلمان به یکسال بعد. با عنایت به مطالب فوق الذکر، لطفاً موضوع را بررسی و نظر خود را به این کمیسیون ارسال فرمایید.

پاسخ معاونت قوانین به این نامه نیز به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر منادی سفیدان

رئیس محترم کمیسیون، آموزش تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

احتراماً بازگشت به نامه شماره ۹۱۴۹۳ مورخ ۱۲۰۱/۹/۲۳ جنابعالی در خصوص تاریخ اجرای رتبه‌بندی در مورد معلمان طرح مهر آفرین و با عنایت به بررسیهای به عمل آمده نظر حقوقی این معاونت به شرح زیر باستحضار می‌رسد:

«نظر حقوقی»

نظر به اینکه قانونگذار در بند (۹) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و | لشکری در مقام بیان لغو شرط برگزاری آزمون مجدد برای معلمان طرح مهر آفرین بوده و آنها را همانند سایر معلمان مشمول. فوق العاده رتبه‌بندی دانسته است فلذا نظام رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهر آفرین جب تبصره (۳) ماده (۶) قانون نظام رتبه‌بندی معلمان نیز از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ اعمال می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها