۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
هارد فورک شانگهای اتریوم چیست و چرا اهمیت دارد؟

ارتقای شبکه اتریوم که قرار است در ماه مارس انجام شود، به برداشت‌های اتر و کاهش هزینه‌های گس برای توسعه‌دهندگان تمرکز دارد. این نقطه عطف، عصر جدیدی را برای اکوسیستم اتریوم آغاز خواهد کرد.

فردای اقتصاد: ارتقای شبکه اتریوم که قرار است در ماه مارس انجام شود، به برداشت‌های اتر و کاهش هزینه‌های گس برای توسعه‌دهندگان تمرکز دارد. این نقطه عطف، عصر جدیدی را برای اکوسیستم اتریوم آغاز خواهد کرد. اتریوم سال گذشته آپدیت پرسروصدایی را بر روی انتقال بر یک بلاک چین «اثبات سهام» با انرژی کارآمدتر به انجام رساند.

در هاردفورک شانگهای، امکان برداشت ۱۶ میلیون اتریوم استیک شده، بعد از اعتبارسنجی‌هایی که به راه‌اندازی شبکه کمک می‌کنند، میسر خواهد شد. اگرچه تمرکز اصلی به‌روزرسانی شانگهای، امکان برداشت دارایی‌های استیک شده اتریوم است، اما به تازگی، فهرست کاملی از تغییرات به روزرسانی منتشر شده است

هنگامی که اتریوم در آخرین ارتقای بزرگ خود که ادغام نام گرفت، مکانیسم استخراج اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر داد، شبکه به جای ماینرها از اعتبار سنجی برای افزودن بلاک جدید به بلاکچین استفاده کرد. در این روند، افرادی قادر خواهند بود که در اعتبارسنجی شرکت داشته باشند که دارای حداقل ۳۲ اتریوم استیک شده باشند. هر اتریوم استیک شده مانند نوعی بلیط قرعه‌کشی عمل می‌کند، هرچه یک اعتبارسنج، اتریوم بیشتری داشته باشد، به معنای داشتن سهام بیشتر است. این موضوع به این معناست که احتمال بیشتری دارد که بلوک بعدی و پاداش‌های شبکه را به‌دست آورد.

قبل از اینکه اعتبارسنج‌ها برای مشارکت در بلاک چین اثبات سهام موافقت کنند، به آنها اطلاع داده شد که اتریوم آنها و هر گونه پاداش انباشته شده تا زمان به روز رسانی بعدی در زنجیره قفل خواهد ماند. اعتبارسنج‌ها از دسامبر ۲۰۲۰، اتریوم  خود را به اشتراک گذاشته و جوایزی را دریافت کردند. بعد از آپدیت شانگهای، اعتباردهندگان بالاخره می‌توانند سهام خود را برداشت کنند.

اهمیت هارد فورک شانگهای چیست؟

اما علاوه بر دسترسی به وجوه قفل شده، بلاک چین PoS از زمانی که راه‌اندازی شد به طور کامل معرفی نشده است. اگرچه امروزه بلاک چین به درستی کار می‌کند، اما سهامداران مجبور بوده‌اند برای ادامه کار، سرمایه‌های خود را قفل نگه دارند. اکنون با مکانیزمی که اتریوم سهامداران آزاد می‌شود، عملیات کامل یک بلاک چین اثبات سهام زنده می‌شود. به این معنی که سهامداران می‌توانند در نهایت بر وجوه خود کنترل داشته باشند و تصمیم بگیرند که با پاداش‌های خود چه کنند.

چگونه اتریوم‌ها آزاد خواهد شد؟

در هر ۱۲ ثانیه، ۱۶ درخواست برای برداشت اتریوم‌های استیک شده ثبت خواهد شد. به این دلیل امکان برداشت اتریوم‌ها در یک زمان امکان‌پذیر نیست و نیاز است برای برداشت آنها در یک تایم‌بندی منتظر ماند.

با شروع دوره جدیدی بعد از آپدیت اتریوم، معامله گران ارزهای دیجیتال به نحوه حرکت بازار توجه می‌کنند. برخی از معامله گران معتقدند که پس از باز شدن قفل اتریوم‌های استیک شده، مقداری فشار فروش وجود خواهد داشت، در حالی که معامله گران دیگر می‌گویند شانگهای باعث استیک بیشتر خواهد شد.

درحال‌حاضر، حدود ۱ میلیون اتریوم پاداش انباشته وجود دارد که بلافاصله پس از فعال شدن شانگهای قابل برداشت است.

چه چیز دیگری در هارد فورک شانگهای وجود دارد؟

مورد دیگری که در آپدیت شانگهای مورد توجه خواهد بود هزینه گس و نقل و انتقالات در شبکه اتریوم است. گس نوعی مالیات که کاربران برای انجام معاملات در بلاک چین اتریوم می‌پردازند. معمولا در زمان شلوغی شبکه، هزینه‌های گس افزایش می‌یابد لذا توسعه‌دهندگان اتریوم قصد دارند مکانیسم‌هایی را اضافه کنند که هزینه‌های بالای گاز را برای کسانی که روی بلاک چین کار می‌کنند کاهش دهد.

در این آپدیت کدی با نام "Push۰" ایجاد می‌کند که هزینه‌های گاز را برای توسعه دهندگان کاهش می‌دهد.

همچنین در هنگام تعامل با 'initcode' (کدی که توسط توسعه دهندگان برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود) هزینه گاز را برای توسعه دهندگان محدود می‌کند.

توسعه دهندگان را از استهلاک کدی به نام "SELFDESTRUCT" آگاه می‌کند که به کاهش هزینه‌های گاز نیز مربوط می‌شود.

توسعه دهندگان تصمیم دارند که بلاکچین اتریوم را با تقسیم شبکه در چندین زنجیره بهبود بخشند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار