۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
مسیر بورس از خودرویی‌ها جدا می‌شود؟

محسن سیار، عضو هیئت مدیره و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری هامون کیش در برنامه شمارش معکوس یکشنبه به بررسی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتی آن پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس یکشنبه همراه با همراه با محسن سیار، عضو هیئت مدیره و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری هامون کیش، به بررسی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتی آن پرداختیم. وی در بررسی وضعیت امروز بازار سهام عنوان کرد که نامه توقف عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای رقابت تاثیرگذارترین خبر امروز بود؛ البته بازار سرمایه منتظر این خبر بود و کاهش ارزش معاملات نیز این موضوع را تایید می‌کند. با ادامه این روند شاهد بازگشت سیاست‌های غلط بوده که چشم‌انداز سایر صنایع را نیز تاریک و مبهم خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه زمان جداشدن مسیر بورس تهران از گروه خودرو اعتقاد داشت: در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد بورس ایران در محدوده 7.5 واحد قرار دارد؛ رشد اخیر بورس دو بال اصلی یعنی سهام کامودیتی‌محور شامل پالایشی، پتروشیمی و گروه‌های بزرگ و در کنار آن خودرویی‌ها را داشته است که بازار هنوز نیز چسبندگی خاصی نسبت به این صنایع دارد. اما به نظر می‌رسد از یک جایی به بعد مسیر بازار سرمایه از گروه خودرو جدا خواهد شد و برای وقوع آن باید منتظر ماند که ارزندگی قیمت‌ها در کدام سطوح شاخص تعریف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کل در ابرکانال ۱.۴ میلیون واحدی، حمایت‌های قدرتمندی دارد که شکست آنها دور از انتظار است و با ثبات نرخ فعلی ارز و کامودیتی‌ها شاهد ارزندگی قمیتی بورس و افزایش تقاضا به بازار سهام خواهیم بود.

محسن سیار در معرفی پرتفوی ایده‌آل برای سهامداران تاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر بازار سهام و چشم‌انداز آتی آن، صنایع پالایشی، فلزی و بانکی‌ها ترکیب بهینه‌ای برای سرمایه‌گذاران است. پالایشی‌ها با ثبات نرخ کرک اسپرد و سودسازی در این شرکت‌ها و نسبت قیمت به درآمد پایین در این صنعت می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشند در کنار آن بانکها و موسسات اعتباری با واگذاری املاک و افزایش نرخ سپرده، یکی از صنایع جذاب محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    دولت برای کسب درامدش دست به هرکاری میزنداوردن خودروتوبورس یکی ازاهدافش بجای دعوت حضورمردم به بدرس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار