۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
خبر خوش درباره پرداخت وام ازدواج

مشکل  معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی با هشتک هفته دولت گفت: زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌ و پرونده آنان تا ۲۹ مرداد تکمیل شده است، تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

وحید یامین‌پور در این توئیت تصریح کرد: «بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.»

امکانات رایگان دستگاه‌های دولتی برای زوج‌های جوان

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ۲۷ مردادماه نیز در دومین جلسه شورای ‌عالی جوانان گفت: براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

آیین‌نامه استفاده از امکانات دستگاه‌ها تا ۳ ماه آینده به کمیته ساماندهی ازدواج جوانان در سراسر کشور ابلاغ و سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که متقاضیان با مراجعه به این سامانه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

شرایط دریافت وام ازدواج چیست؟

براساس مصوبه شورای عالی جوانان همچنین زمان ارجاع متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج ۱۵ روز و زمان پرداخت وام ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده تعیین شد. براساس این مصوبه، وام ازدواج به زوج‌های جوان فقط با یک ضامن پرداخت می‌شود و بانک مرکزی موظف است بر اجرای این مصوبه نظارت کند.

 وام ازدواج برای هر یک از زوج ها مطابق با ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی، ۱۲۰میلیون تومان است؛ اما اگر زودتر ازدواج کنید، حتما می توانید ۳۰ میلیون تومان بیشتر از بقیه وام بگیرید، چراکه بر اساس دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه و مطابق با بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اگر سن ازدواج متقاضیان در زمان ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و برای زنان کمتر از ۲۳ سال باشد، آنها می توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها