۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
رونمایی گوگل از رقیب ChatGPT

سرانجام گوگل از رقیب چت بات هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد و نام آن را bard گذاشته است.

فردای اقتصاد - سرانجام گوگل از رقیب چت بات هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد و نام آن را bard گذاشته است. 

در طی ماه‌های اخیر توجه بسیار به ChatGPT باعث هراس گوگل شده بود و گفته می‌شد این شرکت که در زمینه هوش مصنوعی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده به دنبال عرضه محصولی مشابه است. 

ChatGPT یک ربات هوش مصنوعی است که می‌تواند به پرسش‌های متنی کاربران پاسخ‌های دقیق و نسبتا کاملی بدهد. دقت درپاسخ‌ها و هوشمندانه بودن آن‌ها باعث شگفتی بسیاری از کاربران درسراسر جهان شده است. 

- درباره ChatGPT  این ویدیو را ببینید

شرکت مایکروسافت یکی از حامیان OpenAI سازنده ChatGPT اعلام کرده که ۱۰ میلیارد دلار روی این سرویس سرمایه‌گذاری می‌کند. 

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که عصر جست و جوگرهایی چون گوگل با ظهور چت‌بات‌های هوش مصنوعی رو به پایان است و این برای گوگل که درآمد قابل توجهی از طریق آگهی‌های جست و جو دریافت می‌کندیک خطر بزرگ به حساب می‌آید. 

رونمایی گوگل از رقیب ChatGPT
گوگل Bart رقیب جدید ChatGPT

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در مطلبی که دروبلاگ گوگل نوشته چت بات هوش مصنوعی bard را یک محصول ویژه توصیف کرده که در مرحله اول برای تست‌کنندگان و بعد برای عموم در دسترس خواهد بود. 

ساندار پیچای در وبلاگ گوگل گفته ست که شما به زودی قدرت و امکانات هوش مصنوعی را در پاسخ سریع و ساده به پرسش‌های پیچیده را خواهید دید محصولی که از خود اینترنت خواهد آموخت. 

به گفته پیچای این محصول می‌تواند مفاهیم پیجیده را به صورت موضوعات ساده ارایه دهد مثلا کشفیات تلسکوپ جیمز وب ناسا را برای یک کودک ۹ ساله توضیح دهد. 

این محصول بعد از نشست اضطراری گوگل در نگرانی از بابت رشد توجه به  ChatGPT در دستور کار مدیران گوگل قرار گرفت. 

مدیران بخش هوش مصنوعی گوگل مدیران این شرکت را قانع کرده‌اند که به سرعت این محصول را ارایه دهند. 

برنامه مایکروسافت برای ChatGPT

ساعاتی بعد از اعلام گوگل در رونمایی از Bard ،  مایکروسافت اعلام کرد که یک جلسه مطبوعاتی برای اعلام برنامه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی در روز چهارشنبه ( فردا ) برگزار می‌کند. 

پیش‌تر با توجه به حضور سم آلتمن مدیرعامل OpenAI در ردموند کالیفرنیا ( مقر مایکروسافت) پیش‌بینی شد که مایکروسافت و OpenAI برنامه‌ای برای قدم بعدی ChatGPT دارند. 

مایکروسافت تاکنون در سه مرحله در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است و احتمالا در جلسه مطبوعاتی فردا برنامه دو شرکت برای تطبیق ChatGPT با جست و جوگر Bing مایکروسافت اعلام خواهد شد. 

دسترسی صدها میلیون دستگاه ویندوزی به ChatGPT قابلیتی است که به سرعت باعث رشد استفاده از موتور جست و جوی Bing خواهد شد که رقیب اصلی گوگل به شمار می‌آید. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار