۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
۵ راه ایجاد نگرش مثبت در کارآفرینان به روایت فوربس

فردای اقتصاد: کارآفرینی می‌تواند یک سفر تنهایی و دلهره‌آور باشد. ساعت‌ها اغلب طولانی می‌گذرند، استرس می‌تواند زیاد باشد و ریسک‌ها دائماً تغییر می‌کنند. به راحتی می‌توانید دچار فرسودگی شغلی شوید یا اهداف خود را گم کنید. اما با یک دیدگاه مثبت، می‌توانید از هر چالشی عبور کنید. نشریه فوربس به پنج نکته اشاره کرده است که به شما کمک می‌کند انگیزه و تمرکز خود را در طول سفر کارآفرینی‌تان حفظ کنید.

۱. بر پیشرفت خود تمرکز کنید - خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

طبیعی است که خود را با اطرافیانتان مقایسه کنید، اما تمرکز مداوم بر روی دیگران ممکن است مانع پیشرفت شما شود. تحقیقات نشان داده است که مقایسه می‌تواند استرس را افزایش و رضایت از دستاوردهای شما را کاهش دهد. در عوض، روی بهبود عملکرد خود و جشن گرفتن برای موفقیت‌های خود تمرکز کنید. تعیین اهداف شخصی و ردیابی پیشرفت‌های شما به سمت آنها می‌تواند به شما کمک کند انگیزه داشته باشید و حس موفقیت را به شما القا کند. مقایسه خود با دیگران ممکن است انگیزه موقتی ایجاد کند، اما تنها از طریق تمرکز بر بهبود خود است که واقعاً شاهد رشد و بهبود پایدار خواهید بود. بنابراین، قبل از اینکه خود را با همسالان خود مقایسه کنید، به این فکر کنید که می‌خواهید در آینده کجا باشید و چگونه می‌توانید برای دستیابی به آن اهداف تلاش کنید. به یاد داشته باشید که پیشرفت شما منحصر به خود شماست.

۲.  اهدافی قابل دستیابی تعیین کنید و دستاوردهای خود را جشن بگیرید

تعیین اهداف واقع‌بینانه و تجلیل از دستاوردهای خود به شما کمک می‌کند تا انگیزه داشته باشید و در مسیر رسیدن به موفقیت قرار گیرید. مطالعات نشان داده است افرادی که برای خود هدف تعیین می‌کنند ۱۱% تا ۲۵% بهره‌وری بیشتری نسبت به افرادی دارند که هدف تعیین نمی‌کنند. تعیین اهداف قابل دستیابی به معنای داشتن استانداردهای پایین برای خود نیست. بلکه به این معنی است که باید وظایف بزرگتر را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کنید و فضایی برای انعطاف پذیری و رشد ایجاد کنید. علاوه بر این، جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک می‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت و مقابله با چالش‌های بزرگ‌تر را برایتان آسان‌تر کند. پس پیش بروید و برای هر نقطه عطفی که به آن می‌رسید، بزرگ یا کوچک، خود را تشویق کنید. چون این درست یک قدم دیگر به سوی رسیدن به هدف نهایی شماست.

۳. برای خودتان وقت بگذارید، حتی اگر فقط ۱۰ دقیقه در روز باشد

در دنیایی که بسیاری از ما دائماً در ارتباط با دیگران و در حال حرکت هستیم، مهم است که برای خودتان زمان بگذارید. صرف ۱۰ دقیقه از روز برای تمرکز بر خودمراقبتی می‌تواند تأثیر مثبتی نه تنها بر سلامت روانی بلکه بر سلامت جسمانی شما نیز داشته باشد. طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ که توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شد، ۷۶٪ از بزرگسالان ایالات متحده علائم فیزیکی مانند سردرد یا خستگی را در نتیجه استرس تجربه می‌کنند. استراحت از کار یا تعهدات روزانه می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند. این می‌تواند به سادگی پیاده‌روی کوتاه در فضای باز، مدیتیشن یا خواندن کتاب باشد. هر چیزی که به شما امکان شارژ و تنظیم مجدد می‌دهد، ارزش وقت گذاشتن را دارد. منتظر فرسودگی شغلی نباشید – خودتان را در اولویت قرار دهید و هر روز برای خود وقت بگذارید. بدن و ذهن شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

۴.  هنگامی که به کمک نیاز دارید، از درخواست کردن نترسید

درخواست کمک می‌تواند دشوار باشد، اما واقعیت این است که کمک گرفتن می‌تواند برای زندگی شخصی و حرفه‌ای شما مفید باشد. درخواست کمک نشان‌دهنده فروتنی و توانایی درک محدودیت‌های خود است، ویژگی‌هایی که در هر نقش مدیریتی ارزشمند است. علاوه بر این، درخواست کمک می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای رشد و همکاری باز کند. بنابراین دفعه بعد که احساس خستگی کردید، از تماس گرفتن و درخواست حمایت از همکاران یا مربیان خود دریغ نکنید. به یاد داشته باشید که ایجاد یک شبکه پشتیبانی قوی کلید موفقیت در هر زمینه‌ای است. از درخواست کمک نترسید - ممکن است شما را به دستاوردهای بزرگتری برساند.

۵.  سعی کنید رویکردی مثبت داشته باشید

داشتن نگرش مثبت می‌تواند تأثیر عمیقی بر رفاه کلی شما به عنوان یک کارآفرین داشته باشد. طبق گفته کلینیک مایو، مثبت‌اندیشی می‌تواند منجر به کاهش میزان افسردگی، سلامت قلب و عروق بهتر و حتی عمر طولانی‌تر شود. البته، حفظ مثبت‌اندیشی در مواجهه با شرایط سخت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با این حال، افرادی که درگیر مثبت‌اندیشی هستند و رویدادهای منفی را در قالب خوش‌بینانه‌تر تعریف می‌کنند، مهارت‌های مقابله‌ای بیشتر و مدیریت استرس بهتری دارند. بنابراین دفعه بعد که زندگی یا کسب‌وکار شما را به ورطه دشواری می‌کشاند، سعی کنید به جای تمرکز بر روی نکات منفی، روی جنبه‌های زیبای ماجرا تمرکز کنید. این نه تنها باعث بهبود خلق و خو و سلامت کلی روان شما می‌شود، بلکه ممکن است حتی سلامت جسمی شما را نیز بهبود بخشد.

نتیجه

به طور خلاصه، برخورداری از یک نگاه مثبت، کلید موفقیت به عنوان یک کارآفرین است. با تعیین اهداف واقع‌بینانه، استراحت کردن، یافتن یک سیستم پشتیبانی و جشن گرفتن موفقیت‌ها، می‌توانید به خود افتخار کنید و حتی در مواقع سخت نیز بهره‌ور بمانید. در نهایت، داشتن یک نگرش مثبت می‌تواند در حفظ شادی و سلامت کلی شما در مواجهه با چالش‌های اداره یک کسب و کار، بسیار موثر باشد.

منبع: فوربس

نویسنده: کاندایس گورجیادیس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار