۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
هر دستگاه «ایکس‌ری» چقدر سرمایه می‌خواهد؟

تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی و افزایش سرعت در ارائه خدمات گمرکی به چه امکاناتی نیاز دارد؟ چقدر هزینه دارد؟ آیا امکان فعال‌سازی ظرفیت داخلی در این بخش فراهم هست؟

فردای اقتصاد: گمرک ایران با هوشمندسازی به سمت تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی و افزایش سرعت در ارائه خدمات گمرکی گام بر می‌دارد.

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در آئین آغاز رسمی بهره برداری از ۴ دستگاه آشکارساز (X_Ray) گفت: براساس سیاست‌های وزارت اقتصاد و برنامه‌های مدون گمرک ایران برنامه‌ریزی شده تا در جهت هوشمندسازی و اعمال کنترل‌های هوشمندانه با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به صاحبان کالا، کاهش میانگین ساعت تشریفات گمرکی، افزایش دقت بازرسی‌ها و مبارزه موثر و هوشمندانه‌تر با قاچاق کالا و امکان تسریع در ظرفیت ترانزیت در کشور حرکت کنیم.

رضوانی‌فر افزود: از نصب اولین دستگاه ایکس‌ری در گمرک در سال ۸۲، به طور میانگین سالانه یک دستگاه ایکس‌ری در گمرکات نصب شده است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام هزینه سرمایه‌گذاری هر دستگاه ایکس‌ری به میزان حدود ۱۰۰میلیارد تومان، اظهار کرد: با توجه به نیاز گمرک به ۵۰ دستگاه ایکس‌ری، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی است که این رقم از محل تامین منابع داخلی گمرک امکانش کمتر فراهم است و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: ظرفیت فنی، دانش و انگیزه برای ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و فقط باید با طراحی یک مدل تامین مالی مناسب و استفاده از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذار با همکاری وزارت اقتصاد نسبت به تهیه و ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری برای نصب در گمرکات کشور اقدام شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار