۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
اخذ جریمه بدحجابی صحت دارد؟

یکی از مسئولان مرکز اطلاع رسانی فرماندهی کل انتظامی کشور لیست قیمت جریمه بدحجابی که روز گذشته در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود را از اساس تکذیب کرد.

یکی از مسئولان مرکز اطلاع رسانی فرماندهی کل انتظامی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لیست قیمت جریمه بدحجابی که روز گذشته در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، صحت دارد یا خیر گفت: این لیست کاملاً تکذیب می‌شود و فعلاً بنایی بر چنین جریمه‌ای نیست.

وی افزود: چنین لیستی وجود ندارد و این اعداد و ارقام مورد تأیید پلیس نیست.

همچنین این فرد اعلام کرد: بحث‌هایی در این خصوص مطرح شده اما ارتباطی به رقم جریمه نداشته و این موضوع قابل قبول نیست.

لیست جریمه بدحجابی 

با اظهارنظرهای اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نظر می‌رسد برخورد با آنچه بدحجابی نامیده می‌شود وارد فاز جدیدی شود. فازی که علاوه بر تذکر لسانی، از این پس بدحجابی را تخلف می‌داند و حتی برای انواع پوشش‌ها، جرایمی را نیز تعریف کرده است.

هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه میراث فرهنگی حتی یک شورای ترویج حجاب تشکیل نداده است، گفت: ما در طرح جدید حجاب، جرم کشف حجاب را به تخلف تخفیف دادیم، اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد. متخلفان به جای پرونده‌سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

در فضای مجازی اخباری در مورد میزان این جرایم منتشر شد که امروز تکذیب شد.

بر اساس این مطالب، گفته می‌شود که جریمه افتادن شال و روسری ۳۰۰هزار تومان، کوتاه بودن مانتو ۱۵۰هزار تومان، پوشیدن مانتو جلوباز ۱۰۰هزار تومان، نداشتن مانتو ۵۰۰هزار تومان و آرایش غلیظ ۸۵هزار تومان خواهد بود.

منبع: مهر

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها