۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مدت زمان لازم برای مشخص شدن رتبه معلمان در رتبه بندی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان لازم برای رتبه بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان امری زمانبر است. اگر تاریخ اعلام کنیم و تاخیر شود انتظار ایجاد می‌شود. البته از این تاخیر عذرخواهی می‌کنم چون عده‌ای مشمول نبودند که با رفع ایرادات وارد طرح شدند و دایره شمولش بیش از ۸۰۰ هزار نفر است. تلاش می‌کنیم کار را با سرعت انجام دهیم. به تدریج مطالبات را هم شروع به پرداخت می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان دقیق اجرای رتبه بندی گفت: زمانبندی رتبه بندی اینگونه است که فرایند از ۲۶ ام مرداد شروع می شود. این فرایند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از ۱.۵ ماه به طول بینجامد. 

شرط برقراری فوق‌العاده رتبه‌بندی

برقراری فوق‌العاده رتبه‌بندی برای هر یک از رتبه‌ها و همچنین شرایط احراز هریک از آنها منوط به کسب حداقل امتیاز مربوط به شایستگی‌های عمومی همان رتبه خواهد بود.

آن دسته از مشمولانی که پس از ارزیابی نخست حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذی‌ربط برای مدت یک سال از فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلمی برخوردار خواهند شد این معلمان می‌توانند در فرصت یک‌ساله با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد و با تأیید هیئت ممیزه ذی‌ربط در رتبه استحقاقی قرار گیرند در صورت عدم کسب امتیاز لازم در فرصت اعطایی یک‌ساله، فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلمی در پایان یک سال قطع خواهد شد.

نحوه صدور حکم کارگزینی افراد مشمول بعد از طی مراحل قانونی، تعیین و تأیید توسط هیئت ممیزه از سوی امور اداری انجام می‌شود و به ذی‌نفع و واحد آموزشی وی اعلام می‌شود.

رسیدگی به اعتراضات احتمالی مشمولین در زمینه نحوه رسیدگی، ارزیابی و تعیین رتبه آنها توسط هیئت ممیزه و با استفاده از ظرفیت کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات انجام می‌شود.

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش موظف است پس از اجرای دوره ارزیابی برای هر یک از شرکت‌کنندگان کارنامه احراز شایستگی با محتوای نقاط ضعف و قوت صادر و همراه با الزامات و توصیه‌های آموزشی و برنامه‌های توانمندسازی در قالب «سامانه رتبه‌بندی و مسیر رشد معلم» به آنها ارائه کند، شرکت در ارزیابی دوره‌های بعدی «ارتقای رتبه» منوط به طی موفقیت‌آمیز الزامات مندرج در این شیوه‌نامه از سوی ارزیابی‌شوندگان است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها