۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
این کشور سودهای میلیارد دلاری از جنگ اوکراین می‌برد

در حالی که در خصوص بازنده و برنده جنگ انرژی غرب و روسیه تناقضاتی وجود دارد، این درگیری‌ها یک برنده غیرمنتظره داشته است.

فردای اقتصاد: در حالی که در خصوص بازنده و برنده جنگ انرژی غرب و روسیه تناقضاتی وجود دارد، این درگیری‌ها یک برنده غیرمنتظره داشته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد هند از فرصت جنگ اوکراین و تحریم نفتی روسیه کمال استفاده را برده است. این کشور با همه توان نفت ارزان روسیه را خریداری کرده و بعد از پالایش آن را به شرکت‌های غربی که از خرید نفت‌خام و فرآورده‌های روسی منع شده‌اند، می‌فروشد. بلومبرگ در گزارشی با بیان اینکه هند در جریان جنگ اوکراین یک نقش محوری در بازار انرژی یافته پیش‌بینی می‌کند که با اعمال تحریم فرآورده‌های نفتی روسیه که اخیرا تصویب شد، این کشور نقش مهمتری در بازار انرژی بازی کند. این موضوع از آنجا قابل توجه است که هند برای تامین حدود ۸۵ درصد نیاز خود به نفت وارداتی متکی است.

به گفته شرکت اطلاعاتی کپلر، هند در ماه گذشته حدود ۸۹ هزار بشکه در روز بنزین و گازوئیل به نیویورک ارسال کرده که بیشترین میزان در نزدیک به چهار سال گذشته است. صادرات روزانه گازوئیل کم گوگرد این کشور به اروپا در ژانویه به ۱۷۲ هزار بشکه رسید که بیشترین میزان از اکتبر ۲۰۲۱ است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی ورتسکا (یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها) هند در ماه گذشته میلادی روزانه ۱.۲۷ میلیون بشکه نفت‌خام از روسیه خریداری کرده است. بر این اساس سهم نفت روسیه از سبد نفت وارداتی روسیه به ۲۸ درصد رسیده در حالی که پیش از حمله روسیه به اوکراین سهم روسیه حدود یک درصد از سبد نفت وارداتی هند بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار