۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
با اهدای کلیه، هدیه چند ده میلیونی بگیرید

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی از اهداکنندگان عضو گفت: در راستای فرهنگسازی در این بخش و نکوداشت این عمل خیرخوانه به اهداکنندگان کلیه ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

ایسنا: دکتر سیدمحمد حسینی اظهار کرد: این کمک بلاعوض تنها به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود و به خانواده افراد مرگ مغزی و یا کسانی که آن را به فروش می‌ ‌رسانند پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: این هدیه بعد از اهدای عضو و از طریق صندوق بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

این پزشک بر لزوم فرهنگسازی در خصوص اهدا عضو تاکید و خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در ارتباط با اهدا عضو می‌تواند به بازگشت بیماران در انتظار کمک شایانی کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان از حمایت‌های بیمه سلامت از زوج‌های نابارو با هدف کمک به جوان‌سازی جمعیت خبر داد و تصریح کرد: این زوج‌ها فارغ از اینکه چه بیمه‌ای داشته باشند می‌توانند تا ۹۰ درصد تعرفه‌های دولتی و غیردولتی و هزینه‌های درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت کنند.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر این به زوج‌های نابارور کمتر از ۴۹ سال، تسهیلات بانکی نیز اعطا می‌شود.

وی با اشاره به بیمه همه مادران باردار گفت: چنانچه مادر بارداری فاقد بیمه باشد می‌تواند با مراجعه به بیمه سلامت خود را بیمه کند. ضمن اینکه فرزندان وی نیز تا سن ۵ سالگی بیمه خواهند شد.

وی از بیمه سه در استان در قالب این طرح خبر داد و افزود: در سطح کشور نیز یک هزار و ۳۸۳ نفر از مزایای این قانون بهره‌ند و تحت‌پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی در همین ارتباط از قرارداد بیمه سلامت استان با ۷۰ بیمه در سراسر استان با هدف خدمات دهی رایگان به مادران باردار و زوج‌های جوان خبر داد و خاطرنشان کرد: این ماماهای طرف قرارداد، دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای مامایی هستند.

دکتر حسینی با اشاره به افزایش بیمه شدگان در استان گفت: امسال و در قالب طرح بیمه شهروندان مناطق کمتربرخوردار، همکاران ما با مراجعه حضوری به درب منازل این افراد در شهرها و محلات کمتر برخوردار استان ۲۸۵۲ نفر را در سطح استان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دادند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha