۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
رکورد سردترین شهر ایران جابجا شد

سراب با دمای منفی ۲۳ درجه دومین شهر سرد کشور شد

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی گراد دومین شهر سرد کشور شد.

ایرنا- محمد امیدفر روز جمعه گفت : در این بازه زمانی شهر «هزارکانیان» در شهرستان دیواندره استان کردستان با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور و شهر بوئین‌ میاندشت در استان اصفهان پس از سراب با دمای حدود ۲۳ درجه زیرصفر سومین شهر سرد کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته جلفا در گرمترین زمان با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود، اظهار کرد: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به صفر درجه و در سردترین زمان به منفی ۱۱ درجه سانتی گراد رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز منفی پنج درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تمامی شهرهای استان به زیرصفر درجه رسید.

سراب با دمای منفی ۲۳ درجه دومین شهر سرد کشور شد

امیدفر، ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای تا اواخر هفته آینده سامانه بارشی وارد این استان نخواهد شد و از هفته آینده دمای هوای استان به‌تدریج افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: روز گذشته با عبور موج کم دامنه و زودگذر از سطح استان بارش‌های متناوب و پراکنده برف و بروز مه روی داد که فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی همراه با وزش باد، کولاک و کاهش دما بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، بارش برف روز گذشته و بروز کولاک، راه ارتباطی ۵۰ روستای واقع در مناطق کوهستانی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را بسته بود.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها