۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
دلیل سفر ناگهانی بایدن به اوکراین چیست؟ + فیلم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

یورو نیوز: رئیس‌جمهوری ایالات متحده در این سفر که در آستانه اولین سالگرد تهاجم نظامی روسیه انجام شد وعده داد که کشورش تسلیحات بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. جو بایدن حمایت واشنگتن از کی‌یف را «خلل ناپذیر» توصیف کرد.

او ارزش دور جدید کمک‌های آمریکا به اوکراین را نیم میلیارد دلار اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی نیز سفر همتای آمریکایی خود به کی‌یف را «نشانه‌ای بسیار مهم» از حمایت واشنگتن از کشورش دانست. رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که از نظر او روسیه «هیچ شانسی» برای پیروزی در جنگ ندارد.

بنا به گزارش‌ها همزمان با سفر جو بایدن به کی‌یف صدای آژیرهای ضدهوایی در این شهر به گوش می‌رسید. هنگام خروج روسای جمهوری آمریکا و اوکراین از یکی از کلیساهای کی‌یف صدای آژیرهای ضدهوایی شنیده می‌شد.

سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین در حالی انجام شد که انتظار می‌رود بر شدت درگیری‌ها طی هفته‌های آینده افزوده شود. هر دو طرف خود را برای عملیات تهاجمی همزمان با آغاز فصل بهار آماده می‌کنند.

از سوی دیگر فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که سران گروه هفت روز جمعه همزمان با اولین سالگرد آغاز تهاجم روسیه به اوکراین نشستی مجازی با ولودیمیر زلنسکی خواهند داشت.

در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است روز سه‌شنبه در جریان یک سخنرانی در مسکو به جنگ با اوکراین اشاره کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها