۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
برنامه مترقی هنگ کنگ برای شروع معاملات رسمی ارزهای دیجیتال

هنگ کنگ طرحی را ترسیم کرد که به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا توکن‌های کریپتویی مانند بیت‌کوین و اتریوم را معامله کنند و این گامی بزرگ به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به هاب ارزهای دیجیتال و در تضاد سیاست سرکوب‌گرایانه ایالات متحده است.

فردای اقتصاد - هنگ کنگ طرحی را ترسیم کرد که به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا توکن‌های کریپتویی مانند بیت‌کوین و اتریوم را معامله کنند و این گامی بزرگ به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به هاب ارزهای دیجیتال در تغییر سیاستی که سرکوب‌گرایانه ایالات متحده است.

رگولاتور در مقاله‌ای در روز دوشنبه گفت که سرمایه‌گذاران خرد مجاز به معامله کوین‌های معتبرتر در صرافی‌های دارای مجوز از کمیسیون اوراق بهادار و آتی هستند، با ارائه فرآیندهایی مانند آزمون‌های دانش، گرفتن پروفایل ریسک و وضع محدودیت‌های معقول قصد دارد ریسک‌های این سیاست را پوشش دهد.

البته این آژانس مشخص نکرده است که کدام توکن‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد با سرمایه‌های کلان مجاز خواهند بود. در عوض گفت کوین‌ها باید در حداقل دو شاخص قابل قبول و قابل سرمایه‌گذاری از ارائه‌دهندگان مستقل گنجانده شوند که یکی از آنها باید در بخش مالی سنتی تجربه داشته باشد.

دوره نظرخواهی در رابطه با این طرح در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد و هدف این است که امکان تجارت خرده فروشی در نظام مجوزی جدید برای مبادلات رمزنگاری در تاریخ ۱ ژوئن فراهم شود. بیت کوین و اتریوم، بزرگترین ارز دیجیتال‌های موجود از نظر ارزش بازار، احتمالاً توسط هنگ کنگ فهرست می‌شوند این خبر را یکی از سخنگوهای  SFC در یک جلسه توجیهی گفت.

هنگ کنگ در پایان اکتبر در موضع طرفداری از رمزنگاری که بخشی از تلاش گسترده‌تر برای بازگرداندن اعتبار این شهر برای تبدیل شدن به عنوان یک مرکز مالی، است. مقامات در نظر دارند درس‌هایی را از شکست ۱.۵ تریلیون دلاری دارایی‌های دیجیتال سال گذشته و موجی از ورشکستگی‌های جهانی، مانند فروپاشی صرافی FTX، بیاموزند تا یک چارچوب نظارتی ایجاد کنند که بتواند شرکت‌ها را جذب کند و از سرمایه‌گذاران خرد و کلان محافظت کند.

این طرح و مقاله شاخص‌های رمزنگاری خاصی را به عنوان نقطه مرجع برای طبقه‌بندی توکن های مجاز مشخص نکرده است. براساس این طرح وظیفه نظارت بر دارایی‌های فهرست شده برای اطمینان از صلاحیت شرایط آنها برای تجارت توسط سرمایه‌گذاران، بر عهده صرافی‌ها خواهد بود.

دولت این کشور قبلاً به صندوق‌های قابل معامله در بورس اجازه داده است در معاملات آتی بیت‌کوین و اتر گروه CME سرمایه‌گذاری کنند و این ماه اوراق قرضه سبز دیجیتال افتتاح شد.

مدیران دارایی‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای به سمت سیاست‌های دوستانه‌تر مکان‌هایی مانند هنگ کنگ، دبی و اروپا به‌عنوان موجی از کاوش‌های رمزنگاری در فضای ابری ایالات‌متحده جذب می‌شوند که موقعیت آن کشور به‌عنوان مرکز صنعت در آن کشور قرار دارد.

فرصت‌های موج صعودی بعدی

هنگ کنگ می‌تواند ورودی شروع سرمایه‌گذاری در سرزمین اصلی چین باشد، اگر روزی پکن ممنوعیت اکثر چیزهای رمزنگاری در سرزمین اصلی را کاهش دهد.

کامرون وینکلووس، یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی، روز یکشنبه در توییتی نوشت که «تز کاری» او این است که «دوران صعودی بعدی از شرق آغاز خواهد شد». برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی Coinbase، از هنگ کنگ به عنوان یکی از حوزه‌های قضایی که اکنون در حوزه دارایی‌های دیجیتال پیشرو است یاد کرد.

جاستین سان روز دوشنبه در توییتر اعلام کرد، صرافی کریپتویی‌اش یعنی Huobi Global، در حال آماده‌سازی درخواست مجوز تجارت کریپتو در هنگ کنگ است و در حال راه‌اندازی یک مکان تجاری جدید در آنجا است. او گفت که صرافی جدید که Huobi Hong Kong نام دارد، بر سرمایه‌گذاران نهادی و افراد با ارزش دارایی‌های بالا متمرکز خواهد بود.

سهام مرتبط با رمزارزها و بلاک چین روز سه شنبه افزایش قیمت به خود دیدند. شرکت دارایی دیجیتال OKG Technology Holdings Ltd. در هنگ کنگ تا ۲۲ درصد جهش قیمتی را تجربه کرد. اپراتور پلتفرم کریپتو New Huo Technology Holdings Ltd. نیز تا ۱۲% افزایش یافت. متخصص نرم افزار چینی Shenzhen Forms Syntron Information Co. در بالاترین حد خود ۱۰ درصد افزایش قیمت را به خود دید.

جاه طلبی‌های هنگ کنگ هنوز با موانع زیادی مواجه است، از جمله رکود در صنعت دارایی‌های دیجیتالی که شاهد کاهش هزاران شغل بوده است. بازارهای کریپتوکارنسی هم تنها تا حدی نسبت به رکود خود در سال ۲۰۲۲ بهبود یافته‌ است.

شرکت‌ها ممکن است در انجام سرمایه‌گذاری خود در این منطقه کمی مردد باشند تا زمانی که چشم انداز سیاستی هنگ کنگ واضح‌تر شود احتمالا به همین منوال باقی ماند.

نظام حاکمیتی کنونی این شهر برای مبادلات رمزنگاری، یک رژیم داوطلبانه است که آنها را به مشتریانی با پورتفولیوی حداقل ۸ میلیون دلار هنگ کنگ (۱ میلیون دلار) محدود می‌کند. گروه HashKey و بورس OSL گروه فناوری BC تنها دو شرکت دارای مجوز هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار