۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
با خودروهای فوق ارزان زیر ۵ هزار دلار جهان آشنا شوید + عکس

ارزانترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ برای پاسخ به این سوال دو مسیر متفاوت پیش رو قرار دارد. یکی ارزانترین خودروهای جهان در تمام سطوح و یکی ارزانترین خودرو جهان از نظر داشتن استانداردهای جهانی خودروسازی.

 فردای اقتصاد: هدف ما در این گزارش آشنایی با ارزانترین خودروهای جهان در تمام سطوح است. اما پیش از آن به شورولت اسپارک به عنوان ارزانترین خودرو جهان که در تمام بازارهای سختگیر استاندارد هم قابلیت عرضه و فروش را دارد اشاره می کنیم.  مدل پایه و کم آپشن شورولت اسپارک ۲۰۲۲ حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

اما برای پیدا کردن ارزانترین خودرو جهان در تمام سطوح باید به سراغ بازارهایی همچون هند، فیلیپین و اندونزی برویم. این کشورها استانداردهای سختگیرانه ای برای ایمنی و آلایندگی خودرو ندارند و خودروهای بسیار ارزانی در آنها پیدا می شود. ما در این گزارش بازار خودرو هند را جستجو کردیم.

باجاج کیوت

شرکت باجاج در ایران با موتورسیکلت هایش شناخته می شود اما چند سالی است که وارد خودروسازی هم شده است. البته خودرو باجاج کیوت با ارفاق یک خودرو حساب می شود. موتور استفاده شده در آن یک انجین موتورسیکلت است که ۲۱۶ سی سی حجم دارد. این موتور می تواند ۱.۵ اسب بخار قدرت و ۱۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک خودرو کاملا شهری یا حتی داخل شهرکی که برای مسیرهای کوتاه و محلی مناسب به نظر می رسد. قیمت باجاج کیوت ۳ هزار و ۲۴۰ دلار است.

ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2022 باجاج کیوت
باجاج کیوت

هیوندای ایون

هیوندای ایون خودرو بعدی این فهرست است. خودرویی که ما آن را با نام هیوندای i۱۰ می شناسیم. این خودرو در بازار هند با موتور ۸۱۴ سی سی عرضه می شود. موتوری که می تواند ۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو حدودا ۴ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2022 هیوندای i10
هیوندای ایون

داتسون ردی گو

داتسون در بسیاری از نقاط جهان خودرویی منقرض شده است اما در هند کماکان به حیات خود ادامه می دهد. داتسون ردی گو در ردیف خودروهای ارزان قیمت جهان قرار دارد و در هند با موتور ۸۰۰ سی سی و ۱۰۰۰ سی سی عرضه می شود. موتور ۸۰۰ سی سی این خودرو که خریدار بیشتری در هند دارد می تواند ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قیمت داتسون ردی گو در بازار هند ۵ هزار دلار است.

داتسون ردی گو
داتسون ردی گو

رنو کویید

رنو کویید نامی آشنا در حوالی خودروسازی ایران است. روزگاری قرار بود رنو کویید در ایران به تولید برسد. رنو کویید هم در ردیف ارزانترین خودروهای جهان به حساب می آید. این خودرو با موتور ۱۰۰۰ سی سی در هند عرضه می شود. قدرت موتور رنو کویید ۵۹ اسب بخار و گشتاور آن ۹۱ نیوتن متر است. رنو کویید در دو مدل ساده و آپشن دار عرضه می شود. قیمت مدل ساده آن ۴ هزار دلار و قیمت مدل آپشنال آن ۶ هزار و ۷۰۰ دلار است.

ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2022 رنو کویید
رنو کویید

ماروتی آلتو ۸۰۰

شرکت ماروتی بزرگترین خودروساز داخلی هند است که در سال ۱۹۸۱ توسط دولت این کشور پایه گذاری شد. اکنون سهامدار اصلی آن دولت هند و سوزوکی ژاپن هستند. ماروتی در حال حاضر تولید کننده محصولات ارزانقیمت سوزوکی به حساب می آید. ماروتی آلتو ۸۰۰ ارزانترین خودرو این شرکت است که یک موتور ۸۰۰ سی سی دارد که ۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت این خودرو ۳ هزار و ۹۰۰ دلار است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    اینا که اسباب بازین پراید از اینا صد شرف داره مسخرشو دراوردین جمع کنید بابا شما می خواهید سود ببیرید که این ماشینا را وارد می کنید ماشین وارد کنید 5 درصد سود ببرید تا بتونید ماشین خوب وارد کنید ما هم بتونیم بخریم
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      با این که شبیه اسباب بازین اما از ماشینای داخلی بهترن
  • hesan IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    مرم رو مسخره نکنید لطفا چ وضعشه اسباب بازی ....
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    بهترین ماشینهای کارکرده را می توانیدزیر 5 هزار دلار وارد کنید
  • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    اجازه بدید از تمام سطوح و قیمت خودرو وارد شود،چرا از زندگی راحت برای این مردم می ترسید؟ ما چه گناهی کردیم که هم جنگ دیدیم،هم دوران فقر و بدبختی سازندگی بعد از جنگ دا دیدیم و چندین سال هم با تحریم و سوء مدیریت و اختلاس مدیران در فلاکت هستیم. چرا ما نباید مثل کشورهای نرمال ماشین خوب سوار شویم؟
  • مجید IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    ماشین ۵و۱۰هزار دلاری هم احتمالا یک عده سود جویی دنبال این هستند تا خودروهای اشغال و بنجل کشورهای دیگر را به مردم بندازند اقتصاد آزاد یعنی اختیار در دست مصرف کننده نه رانت خوار. دیگری خواهشاً این حق را به مردم بدهید تا مثل سایر کشورهای همسایه حق انتخاب خودرو داشته باشند نه الزام و انحصار

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار