۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در کف 35 ساله قرار گرفت

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور ۸.۱ میلیون بشکه طی یک هفته کاهش‌یافته و به ۴۵۳.۱ میلیون بشکه رسیده است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۳۵ سال گذشته.

به گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور 8.1 میلیون بشکه طی یک هفته کاهش‌یافته و به پایین‌ترین رقم طی 35 سال گذشته رسیده‌است.

این ذخایر در هفته منتهی به نوزدهم ماه اوت تا 453.1 میلیون بشکه پایین آمده‌ بود. 8.1 میلیون بشکه کاهش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا بالاترین رقم از پایان ماه آوریل را نشان می‌دهد که سطح این ذخایر را به پایین‌ترین رقم از ژانویه 1985 رسانده است.

 جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در ماه مارس تصمیم گرفت طی 6 ماه روزانه 1 میلیون بشکه از این ذخایر را برای مقابله با افزایش قیمت سوخت برداشت کند. بالا رفتن قیمت سوخت در آمریکا تورم در این کشور را به اوج رسانده‌ بود.

از طرف دیگر آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی پاسخی است به اختلال در بازارهای جهانی نفت درنتیجه‌ حمله‌ روسیه به اوکراین و تحریم‌های غربی علیه این کشور که قیمت نفت و گاز را بالا برده‌است.

ذخایر نفت خام آمریکا غیر از ذخایر استراتژیک نفتی، در هفته منتهی به نوزدهم ماه اوت تنها 425 میلیون بشکه گزارش‌شده است، یعنی 60 درصد پائین‌تر از متوسط پنج‌ساله.

طبق گزارش مؤسسه تحقیقات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود سطح ذخایر استراتژیک این کشور در پایان ماه اکتبر به 358 میلیون بشکه برسد، یعنی پایین‌ترین رقم طی چهل‌ساله گذشته. ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در زمان مشابه در سال گذشته میلادی برابر با 621 میلیون بشکه بود.

منبع: تسنیم

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها