۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
توزیع مرغ منجمد ۴۳ هزار تومانی در این شهر آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت گوشت مرغ منجمد از ۵۳ هزار تومان به ۴۳ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان این استان کاهش یافت.

ایسنا: سید علی معتمدی پور گفت: توجه به زیرساخت ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار جهادکشاورزی استان قرار دادیم.

وی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند به بخش‌های مورد نیاز استان هدایت می‌شوند تا خلأهای زیرساختی کشاورزی استان با برنامه‌ریزی رفع شود و کشاورزی استان به سمت اقتصادی سوق داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: تاکنون ظرفیت سردخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن بوده که اخیرا مجوز احداث ۳۲ هزارتن سردخانه جدید صادر کرده‌ایم.

معتمدی پور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی، رتبه سوم تولید آبزیان کشور را دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با این وجود نداشت که اخیراً حدود ۸ کارخانه خوراک آبزیان با ظرفیت ۸۵ هزار تن مجوز داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون ماهی تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد به کشور روسیه صادر می‌شود.

معتمدی پور تاکید کرد: هم اکنون در زمینه گوشت مرغ در استان مشکل داریم و بخش زیادی از نیاز استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته دو سه زنجیره تولید مرغ در استان ایجاد و راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی اظهارکرد: سالانه ۲۰ هزار تومان تولید آبزی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که ۱۲۰ هزار تومان نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای ایجاد و راه‌اندازی سردخانه کارخانه خوراک آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص داده شد.

معتمدی پور افزود: باید کشت قراردادی را نهادینه کنیم، کشت‌های استراتژیک را در اولویت قرار دهیم و اصلاح الگوی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود مرغ است به دلیل اینکه دو ماه گذشته مرغ زیادی به بازار عرضه شد جوجه ریزی کمتر شده است به همین دلیل با کمبود مواجه شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ماه گذشته ۲۶۴ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که میزان کمتری بود، باید حداقل حدود ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد و قیمت بالا رفت.

معتمدی پور ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، دو هزار تن گوشت مرغ وارد بازار استان می‌شود.

وی عنوان کرد: مرغ گرم به اندازه که وجود داشت و بازار عرضه شد، طی دیروز ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در بازار استان توزیع شد و ۲۵۰ تن در برنامه داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تاکنون قیمت گوشت مرغ منجمد تنظیم بازاری ۵۳ هزار تومان بود و از روز یکشنبه این قیمت به ۴۳ هزارتومان رسیده است.

معتمدی پور تصریح کرد: ذخایر گوشت مرغ و گوشت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲۰۰ تن به یک هزار تن افزایش پیدا کرده است. همچنین ۲۹۰ گوشت منجمد قرمز استان کردیم که با اطلاع رسانی در بین مردم استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ کمبودی در زمینه گوشت مرغ گرم و منجمد در استان وجود ندارد و در مورد گوشت قرمز و محدودیت هایی داریم که در حال رفع آنها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قیمت هر کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ منجمد تنظیم بازاری در استان گفت: ران ۱۵۵هزار تومان، سر دست ۱۴۵هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰هزار تومان، گردن ۱۳۵هزار تومان، راسته ۱۴۰هزار تومان و مرغ منجمد ۵۳هزار تومان است.

معتمدی پور در خصوص قیمت گوشت گرم در بازار استان بیان کرد: قیمت گوشت گرم قرمز در بازار ۲۲۰ تا ۲۳۰ است که توسط دلالان این قیمت شانتاژ شد و برخی گوشت هایی به‌طور خارج از عرف با قیمت هر کیلوگرم ۵۰۰هزار تومان شده بود که گوشت معمولی متوسط در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها