۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
شبکه قاچاق به بازار مرغ هم نفوذ کرد؟

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید مرغ در کرمانشاه بیش از نیاز استان است اما اختلاف قیمت سبب خروج غیرقانونی مرغ از استان می‌شود.

تسنیم: سیروس نوروزی  اظهار داشت: میزان تولید گوشت مرغ بیشتر از نیاز استان است و در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد اما خروج غیرقانونی مرغ از استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در فروردین ماه بیش از یک میلیون و ۸۸۰ هزار قطعه و در اردیبهشت ماه با سه درصد افزایش یک میلیون و ۹۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه بیش از نیاز استان جوجه‌ریزی و تولید داریم گفت: دلیل کمبود مرغ در استان اختلاف قیمت در استان کرمانشاه با سایر استان‌هاست و همین موضوع سبب خروج غیرقانونی مرغ از استان شده است.

وی افزود: قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده ۷۳ هزار تومان اعلام شد اما با بالا رفتن هزینه‌های تولید در استان مرغ زنده ۵۵ هزار تومان از مرغداری خریداری و با قیمت ۷۸ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود و این کمتر از قیمتی است که در غالب استان‌ها عرضه می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه برای کنترل این موضوع اولویت اول افزایش جوجه‌ریزی و افزایش تولید تعیین شده است عنوان کرد: نظارت‌ها نیز شدت یافته و به صورت صبح و بعدازظهر با کمک بسیج اصناف انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبود مرغ با توزیع گوشت منجمد جبران می‌شود گفت: در فروردین ماه ۹۳۱ تن، در اردیبهشت ماه نیز ۳۱۴ تن و در چند روز خرداد نیز ۱۴ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۴۳ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها