۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
پیش بینی مسیر بورس در کوتاه‌مدت

در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با مهدی کارنامه، کارشناس بازار سرمایه، به پیش بینی مسیر بورس در اسفند ماه پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با مهدی کارنامه، کارشناس بازار سرمایه، به پیش بینی مسیر بورس در اسفند ماه پرداختیم. کارنامه در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل افزایش عرضه‌ها در بازار روز گذشته پرداخت و عنوان کرد که در حال حاضر، اقتصاد کشور در شرایط بسیار بی‌ثباتی قرار دارد و شاهد نوسانات شدید در نرخ ارز هستیم که این موضوع قطعا می‌تواند در روند بورس تهران نیز تاثیرگذار باشد.

او اعتقاد داشت که فعلا در بازه زمانی کوتاه‌مدت، بورس تهران با نرخ دلار نوسان خواهد کرد و در صورتی که شاهد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد باشیم، انتظار می‌رود که بازار سهام نیز به واسطه آن نزولی شود. نرخ دلار مرکز مبادله ارزی، اگرچه برای بورس بااهمیت است و افزایش خوبی نیز به نرخ 28500 تومان داشته است اما در صورتی که روند بازار آزاد همچنان افزایشی باشد و این فاصله به مرور افزایش یابد، بار دیگر شاهد مشکلات زیادی برای شرکت‌ها خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چشم‌انداز بورس تهران اما معتقد بود که افزایش نرخ ارز با فاصله زمانی در گزارشات و صورت‌های مالی شرکت‌ها خود را نمایان می‌کند و آنجاست که بورس نیز می‌تواند روند صعودی اصلی خود را آغاز کند. کارنامه اعتقاد داشت که مشکلات و چالش‌هایی که همواره در اسفند ماه هر سال درباره آن صحبت می‌کنند و احتمال دارد باعث افزایش فشار فروش شود، در سال جاری کم‌رنگ خواهد بود زیرا متغیرهای مهم دیگری وجود دارند که موجب افزایش نماگرهای بازار سهام خواهد شد اما می‌توان انتظار داشت که برخی از روزها با نوسانات زیادی همراه شد.

وی همچنین در واکنش به خبرهای سیاسی منتشر شده در رابطه با احتمال شروع دوباره مذاکرات هسته‌ای و جدی شدن موضوع برجام، اعتقاد داشت که کاهش نرخ دلار در آن زمان می‌تواند برای روزهای اندکی بازار را با شوک منفی همراه کند اما پس از آن به دلیل نکات مثبتی که برجام برای شرکت‌ها دارد، بازار سرمایه نیز وارد روند صعودی خواهد شد و همچون دوره‌های قبلی برخی صنایع می‌توانند از این موضوع منتفع شوند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • حسین طاهری IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    یادمه یکی از کارشناسان برنامه گفته بود، نباید با بالا رفتن قیمت ارز منتظر باشیم که بلافاصله بازار سهام هم بالا بره. پس چطور الان با پایین اومدنش بلافاصله بازار ریزشی می شه!؟ شک نداشته باشید که نرخ دلار تأثیر مستقیم نداره و نخواهد داشت، و سه سال گذشته نشون داده که دولت،صندوق تثبیت و توسعه و حقوقی ها
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اول جمله دو دو تا پنچ را ثابت می کنن بعد میرن معادله دو مجهولی باهاش حل می کنن مرد مومن بورس هنوز دلار۳۳ پس نگرفته کدوم زمان ؟ یه چیز گرفتن نوسان و اصلاح جز ذات بورس های جهان است اما نمی گن کدوم بورسهای جهانی ۸۰ در صد تورم و ریزش پول دارن بورس ما در جا هم که بزند زیان و است چه برسه ریزش و اصلاح
  • M IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    کارسناس جون چطور دلار بالا رفت ،بورس هیچ چی نشد .حالا دلار بیاد پایین ،بورس نزولی میشه
  • محمدحسن تقی پناه IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    آیا پخش برنامه بورسان اجرا نمیشه چون سرچ میکنم نمیاد
    • فردای اقتصاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      باسلام در بخش ویدیوها بالا سمت چپ پخش زنده رو میتونید ببینید
  • جعفر تیموری IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    شاخص را به ضرر مردم دستکاری می کنند.چیزی که اگر مسئولان کشور بلد نباشند مسئول نمیشن.تمام کارهاشون به ضرر مردم و به نفع عده ای خاصه که سرمایه دارند.مثل عدم مالیات بر خانها و برجهای میلیاردی.
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    مجید کمالوند کارشناس عزیز یادت نره زمانی زمانی دلار نزدیک۳۰شد شاخص بورس بالای۲۸۰۰ بود چطور الان دلار نزدیک ۶۰هزار ولی شاخص روی۱۸۰۰ هم نشده پس نتیجه میگیریم بورس ایران همش دستوریه ولی هرموقع بخان بالا مثبتش میکنند هرموقع هم بخان منفیش میکنن.پس جای مطمنی‌ برای سرمایه گذاری نیست
  • مجیدکمالوند IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    بورس ایران همش دستوریه و اشتباه کسی داخلش سرمایه گذاری کنه.ربطیم به دلار نداره

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار