۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
اولین عکس طالبان در سفارت ایران/حذف قاب احمدشاه مسعود

ساختمان سفارت افغانستان در تهران به نمایندگان اعزامی طالبان تحویل داده شد.

عصرایران به نقل از رسانه های افغانستانی:

دیپلمات های افغانستان سفارت را تخلیه و ترک کردند و عکس احمد شاه مسعود را هم با خود بردند. به گزارش  منتشر و وزارت خارجه طالبان هم آن را تایید کرده است.

به نوشته رسانه های افغانستان، نمایندگان طالبان ساختمان های سفارت و کنسولگری افغانستان در تهران را یکشنبه (دیروز) تحویل گرفتند.

نمایندگان طالبان (امارت اسلامی افغانستان)‌ در اولین روز کاری در سفارت افغانستان در تهران

از زمان سقوط دولت جمهوری اسلامی افغانستان و فرار رئیس جمهوری اشرف غنی از  کابل ( مرداد ۱۴۰۰)‌ و قدرت گرفتن دولت طالبان (امارت اسلامی)،  سفارت افغانستان در تهران تاکنون توسط دیپلمات های دولت قبلی افغانستان اداره می شود اما در نهایت این سفارت روز یکشنبه (دیروز)‌ تخلیه و تحویل طالبان شد.

روند کار این گونه بوده که دیپلمات ها و کارکنان سفارت در دوره جمهوری اسلامی افغانستان،‌ حاضر نشدند سفارت را تحویل نمایندگان طالبان (امارت اسلامی افغانستان)‌ دهند. آنها وسایل شخصی خود را خارج کردند دیپلمات های افغانستان عکس احمد شاه مسعود را با خود بردند و سفارت را تحویل وزارت خارجه ایران دادند. همچنین دیپلمات ها و کارکنان قبلی حاضر نشدند با نمایندگان طالبان همکاری کنند.

افغانستان در تهران دو ساختمان در "منطقه شهرک غرب" و "خیابان پاکستان" تهران دارد. ایران میزبان ۳ تا ۵ میلیون نفر از شهروندان افغانستانی است.

دیپلمات های افغانستان هنگام ترک سفارت کشورشان در تهران عکس احمد شاه مسعود را با خود بردند - سفارت بعد از تخلیه تحویل نمایندگان طالبان شد

وب سایت خبری "۸ صبح" افغانستان نوشت: سفارت افغانستان در تهران عصر یکشنبه به طالبان واگذار شد و قرار است نماینده این گروه دوشنبه (امروز) به کارش در تهران آغاز کند. در همین حال، وزارت امور خارجه طالبان این تغییرات را معمولی خوانده است.

رسانه های افغانستانی نوشته اند: دولت ایران روز یکشنبه (دیروز) ساختمان سفارت افغانستان را تحویل نمایندگان اعزامی طالبان (امارت اسلامی افغانستان)‌داد. 

هرات تایمز نوشت:‌ گفته می‌شود  سرپرست سفارت افغانستان در تهران تمامی سندها و تجهیزات این سفارت را به وزارت خارجه ایران تسلیم کرده است،  وزارت خارجه ایران، یکشنبه (دیروز)‌ سفارت افغانستان را به گونه رسمی به حکومت سرپرست امارات اسلامی افغانستان (طالبان) واگذار کرد.

دیپلمات‌های سفارت افغانستان در تهران هنگام خروج از سفارت، تصویر فرمانده احمدشاه مسعود، قهرمان‌ ملی کشور را برداشته و با خود بیرون کردند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها