۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
اعلام جزییات واردات خودرو در هفته دولت

جزییات آیین‌نامه واردات خودرو به زودی و احتمالا در هفته دولت اعلام می‌شود و بعد هم اجرایی خواهد شد.

فردای اقتصاد: سخنگوی وزارت صمت در مورد آئین‌نامه واردات خودرو اعلام کرد: آئین‌نامه به تصویب دولت رسیده است و به زودی و احتمالا در هفته دولت جزئیات آن ابلاغ می‌شود و بعد هم اجرایی خواهد شد.

امید قالیباف افزود: براساس آئین‌نامه سقف واردات خودرو ۲۰هزار دلار خواهد بود، ضمن اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای ۸۵گانه را بگذرانند. هدف‌گذاری واردات هم برای کم درآمدها است و دو سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلار تعیین شده است؛ بنابراین خودروی وارداتی بالای ۲۰ هزار دلار نخواهیم داشت. قالیباف گفت:‌ خودروهای اقتصادی خودروهایی هستند که در سطح جهانی ۵۰درصد تقاضا را تشکیل می‌دهند. سخنگوی وزارت صمت درباره تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو و موافقت بانک مرکزی در این ارتباط، اظهار کرد: بانک مرکزی معمولا مخالفت‌هایی دارد، اما نکته ما تصویب آیین‌نامه واردات است که این مهم انجام شده است. به گفته قالیباف، برای واردات با خودروسازهایی همچون تویوتا، همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.

وی ادامه داد: خودروسازان خودشان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا مذاکره کردند، اما ۷۰درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودروهای ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

به گزارش فردای اقتصاد، ۲۶ مرداد ماه، معاون امور مجلس رئیس جمهور از تصویب آئین‌نامه واردات خودرو در جلسه دولت خبر داد. سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره آئین‌نامه واردات خودرو، گفت: پیشنهاد وزارت صمت درباره واردات خودرو در جلسه دولت تصویب و نهایی شد. بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود ورود خودروهای خارجی تا پایان خردادماه امسال تعیین‌تکلیف شود؛ تاخیر در تصویب آئین‌نامه آن نیز شایعه به کما رفتن واردات و بلاتکلیفی بازار و مشتریان را تقویت کرد؛ اما دو اظهارنظر از سوی مقامات دولتی این روند را تغییر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با موضوع واردات خودرو موافق است درباره جزئیات آن، افزود: دولت آئین‌نامه‌ای برای این موضوع تدوین کرده است؛ باید برای تحقق این امر همه جانبه‌نگری صورت گیرد و به طور مثال تاثیری که این موضوع بر قیمت ارز دارد، مشخص شود.

در همین رابطه، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه واردات خودرو نهایی شده، اعلام کرده بود که ۲۹مرداد خبر قطعی واردات آن اعلام می‌شود؛ اما مطابق گفته امروز (یکم شهریور) سخنگوی وزارت صمت اعلام جزییات واردات خودرو به هفته دولت موکول شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار