۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
برنده تحریم‌های غرب علیه روسیه

با توجه به تحریم غرب علیه روسیه و خروج بسیاری از شرکت‌های غربی از این کشور، گسترش روابط تجاری دوجانبه با سایر کشورها در دستور کار مسکو قرار گرفته است.

فردای اقتصاد: اخیرا سرکنسول روسیه در استانبول اعلام کرد که حجم تجارت روسیه با ترکیه به سرعت در حال گسترش بوده و در سال ۲۰۲۲ به ۷۰میلیارد دلار یعنی حدود ۲برابر سال پیش از آن افزایش یافته است. هدف رهبران دو کشور، افزایش این رقم به ۱۰۰میلیارد دلار است. با توجه به تحریم غرب علیه روسیه و خروج بسیاری از شرکت‌های غربی از این کشور، بستر مناسبی برای گسترش روابط تجاری دوجانبه فراهم شده و گسترش روند تولید مشترک و اجرای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

سال گذشته، ترکیه و روسیه نقشه راه همکاری اقتصادی را امضا کردند که بر اساس آن، حجم تجارت دوجانبه به ۱۰۰میلیارد دلار در سال خواهد رسید. دو کشور همچنین توافق کردند که روبل روسیه را به عنوان ارز تسویه حساب برای تجارت دوجانبه، از جمله برای تامین گاز طبیعی روسیه بکار گیرند. داده‌ها نشان می‌دهد که در ماه‌های گذشته ترکیه یکی از پنج صادرکننده برتر به روسیه بود؛ این در حالی است که این کشور در سال ۲۰۲۱، رتبه یازدهم را در بین کشورهای صادرکننده به روسیه، یعنی بالاتر از ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، لهستان و ایتالیا به خود اختصاص داده بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار