۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
سفارت افغانستان در این کشور به‌دست طالبان افتاد

رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که دولت ترکیه سفارت افغانستان در این کشور را به طالبان تحویل داده است.

خبرگزاری فارس: منابع رسانه‌ای افغانستان از تحویل سفارت این کشور در ترکیه به طالبان خبر دادند.

طلوع نیوز در خبری به نقل از ذاکر جلالی، رئیس اداره امور سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گزارش داده که سفارت افغانستان در آنکارا به صورت رسمی به این گروه تحویل داده شده است.

وی گفت: «گلمت خان زدران به عنوان سفیر جدید افغانستان در استانبول معرفی شده است.»

این در حالی است که به دنبال پیش از این جلالی گفته بود که ۷ دیپلمات مجرب از کابل به ایران فرستاده شده تا در کنار سرپرست جدید سفارت افغانستان در ایران به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی افزود که این تصمیم به دلیل جلوگیری از توقف در کارهای سفارت گرفته شده است.

همزمان با انتشار اخباری درباره اعمال تغییرات جدید در سفارت افغانستان در تهران، وزارت خارجه طالبان بیانیه‌ای را در خصوص این تحولات صادر کرد.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع تمامی افغان‌های ساکن در جمهوری اسلامی ایران می‌رساند که فعالیت‌های سفارت افغانستان در تهران پس از اعزام دیپلمات‌های جدید به آن سفارت با روحیه و تعهد قاطع در امر خدمت‌رسانی به اتباع شریف دو کشور ادامه خواهد یافت.

به گفته این وزارت، تغییر در کادرهای دیپلماتیک، یک امر معمول اداری و حق مشروع هر کشور است.

روز گذشته به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر واگذاری سفارت افغانستان در تهران به طالبان، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با رد برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران تأکید کرد: موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، امری داخلی ( مربوط به افغانستان) بوده و به هیچ عنوان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مزبور، ورود نکرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هیچ سند یا تجهیزات یا هر شی دیگری که متعلق به سفارت افغانستان در تهران بوده را تحویل نگرفته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    دولت فراگیر تشکیل دهید تاشاید در زیر سایه قهرمانیهای احمد شاه مسعود کسب اعتبار کتید والا تا ابد بین زمین و اسمان معلق هستید 💥💥💥
  • بی بی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    افغا نستان باید مردمشون راازهر کشوی به افغانستان برگرداند تا کشورشان را بسازند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها