۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
رشد 38 درصدی تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی

خالص : خالص تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال مالی 1400نسبت به سال 1399بیش از ۳۸ درصد رشد دارد.

سرپرست بانک کشاورزی در جلسه مجمع عمومی سالانه این بانک از پرداخت قریب به یک میلیون و یکصد هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی خبرداد و افزود: خالص تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۸ درصد رشد داشته است.

به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، فریدون بهبهانی که روز یکشنبه سی ام مرداد ماه در جلسه مجمع عادی سالانه این بانک سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق شاخص های عملکردی بانک کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰ را تشریح و تببیین کرد.

بهبهانی خاطر نشان کرد: رشد ۲۶.۵ درصدی مانده سپرده های بانک با حفظ تداوم سهم سپرده های ارزان قیمت از دستاوردهای مهم این بانک به شمار می رود.

وی افزایش ۲۸.۵ درصدی مجموع درآمدها، رشد ۶۶ درصدی درآمدهای کارمزدی و کاهش ریسک اعتباری به ۶.۵ درصد در پایان سال مالی ۱۴۰۰را از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی برشمرد و یادآور شد: با هدف همراهی با فعالان بخش کشاورزی در حوزه وصول مطالبات، با ۲۰۳ هزار نفر از کشاورزان خسارت دیده به ارزش ۲۵۷ هزار میلیارد ریال مساعدت و بدهی آنان تعیین تکلیف شده است.

سرپرست بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش سرمایه از ۱۹۹ هزار میلیارد ریال به ۲۲۴ هزار میلیارد ریال با هدف تقویت و بهبود ساختار مالی این بانک اشاره کرد و افزود: بهبود ۱۱واحد درصدی نسبت خود اتکایی، بهبود نسبت کفایت سرمایه از ۳.۱۲ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۴.۸۶ درصد در سال ۱۴۰۰ وکاهش قیمت تمام شده پول از ۱۴.۹۹ در سال ۱۳۹۹ به ۱۳.۱۶ در سال ۱۴۰۰از دیگر دستاوردهای بانک کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰ بوده است.

بهبهانی با اشاره به راه اندازی سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی به عنوان یکی از نمادهای تجارت الکترونیک در بخش کشاورزی اضافه کرد: ۳۱ میلیون و ۴۴۳ هزار تن نهاده های دامی به ارزش ۶۹۷هزارو ۷۰۸ میلیارد ریال از طریق این سامانه به صورت مستقیم از سوی وارد کنندگان به تولید کنندگان عرضه شده است.

وی با اعلام این که رعایت منابع و مصارف و تداوم عدم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی از نکات برجسته صورت های مالی بانک کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰ است، ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه کارکنان این بانک در سراسر کشور، این موفقیت ها تداوم یافته و بر توان حمایتی بانک کشاورزی برای ارائه خدمات مستمر به فعالان بخش کشاورزی و عموم هموطنان عزیز افزوده خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار