۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
دلایلی برای ادامه رشد بورس در ۱۴۰۲

در برنامه زنگ پایان سه‌شنبه همراه با سینا حمیدی، کارشناس بازار سرمایه، شرایط جاری این روزهای بازار سهام مورد بررسی قرار گرفت و روند و چشم‌انداز آتی آن تشریح شد.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان سه‌شنبه همراه با سینا حمیدی، کارشناس بازار سرمایه، شرایط جاری این روزهای بازار سهام مورد بررسی قرار گرفت و روند و چشم‌انداز آتی آن تشریح شد. وی در ابتدای خود به تغییر جهت بازار سرمایه با توجه به تثبیت نرخ دلار و افشای اطلاعات یکی از پتروشیمی‌ها در رابطه با فروش محصولات خود به نرخ سامانه نیما ۲ اشاره کرد و عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به افزایش انتظارات تورمی و رشد نرخ دلار از جنبه‌های مختلف پتانسیل کافی برای ادامه رشد بورس در سال ۱۴۰۲ نیز وجود دارد.

وی در رابطه با رسیدن شاخص کل هم‌وزن به محدوده تاریخی خود در سال ۹۹ و توجه بیشتر بازار به سهام دلاری اعتقاد داشت: با هر جهش ارزی به دلیل کامودیتی‌محور بودن بورس تهران، در ایتدا سهام دلاری شروع به حرکت کرده و موجب تقویت شاخص کل بورس می‌شوند و در گام اول به نظر می‌رسد رشد بازار سهام با پرچم‌داری سهام دلاری تا انتهای سال ادامه دارد چراکه هنوز افزایش قیمت دلار به صورت کامل در صورت‌های مالی شرکت‌ها منعکس نشده است. وی افزود اما موج بعدی صعو بورس را گروه‌ سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد و در نیمه دوم سال با تجدید ارزیابی دارایی‌ها، نمادهای دارایی محور می‌توانند موج بعدی صعودی را برای بازار سرمایه به ارمغان آورند که با توجه به همه این موارد رسیدن شاخص کل به محدوده سقف تاریخی خود در ۱۴۰۲ دور از انتظار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها به صحبت‌های رییس سازمان بورس مبنی بر افزایش دامنه نوسان در سال آینده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تجربه تغییر دامنه نوسان در برخی نمادها به محدوده ۷ درصد نشان داد که این موضوع باعث می‌شود که قیمت نمادها راحتتر متعادل شده و بازار سرمایه کمتر با صفوف فروش و خرید درگیر باشد اما باید به این نکته توجه کرد حذف کامل دامنه نوسان با همه مزایایی که برای پویایی بازار سهام دارد اما امکان رفتارهای سلیقه‌ای توسط سهامداران عمده را افزایش می‌دهد و این رفتار اشتباه می‌تواند کلیت بازار سهام را متاثر کند پس قبل از اقدامات این چنینی باید تدابیر لازم از سوی سازمان برای مدیریت بهتر آن در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار