برنامه کامل شمارش معکوس ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

برنده رالی صعودی بورس کیست؟

همراه با علی خوش‌طینت کارشناس بازار سرمایه و معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
برنده رالی صعودی بورس کیست؟

بورس تهران در روز گذشته، بار دیگر با افزایش نماگرهای خود همراه شد اما بازاری متعادل و همراه با نوسانات مقطعی را شاهد بودیم. در ابتدای معاملات امروز، روند منفی گروه خودرو که روز قبل اغلب با صف خرید همراه شده بود، جلب توجه می‌کرد و سهام دیگر گروه‌ها نیز اکثرا در محدوده منفی معامله می‌شدند.

بورس تهران در روز گذشته، بار دیگر با افزایش نماگرهای خود همراه شد اما بازاری متعادل و همراه با نوسانات مقطعی را شاهد بودیم. در ابتدای معاملات امروز، روند منفی گروه خودرو که روز قبل اغلب با صف خرید همراه شده بود، جلب توجه می‌کرد و سهام دیگر گروه‌ها نیز اکثرا در محدوده منفی معامله می‌شدند. با این حال اما این عرضه‌ها مدت زمان زیادی طول نکشید و بار دیگر تقاضا توانست دست برتر را در اختیار بگیرد و شاخص‌های بورس را به محدوده‌های بالاتری برساند. فارغ از این موضوع، یکی از نکاتی که در بازار روزهای گذشته به طور واضح مشاهده می‌شود، استقبال بیشتر به سمت گروه‌های دلاری است که این روزها به نقش لیدر را در بازار ایفا می‌کنند. شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با وجود نوسانات مثبت و منفی، در نهایت با یک افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد و به محدوده ۱.۸۳۸ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است به دلیل قدرت کمتر گروه‌های کوچک نسبت به بزرگان بازار، روزهای ضعیف‌تری را دنبال می‌کند، یک افزایش ۰.۸۱ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر از سقف سال ۹۹ فراتر برود. ارزش معاملات خرد سهام نیز دیروز عدد ۹۹۶۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در کنار این موضوع، برای دومین روز پیاپی، خروج پول کدهای حقیقی از سر گرفته شده و شاهد خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول از سمت سهامداران حقیقی بودیم.

در شمارش معکوس امروز همراه با علی خوش‌طینت، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی استراتژی‌های متفاوت در روند صعودی بورس تهران پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با معصومه طاهرخانی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی صنعت دارو در بورس تهران پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حمید ابولحسنی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    تشکر از سرکار خانم ، ارائه ایشون همیشه عالی هست،مرسی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    برنده رالی بورس دولت و ثروت مردم روز به روز ذوب میشه!
  • هادی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    با سلام ...پیرو سوال شما از کارشناس محترم برنامه در خصوص ارزش دلاری بورس،‌ اطلاع دارم می شود نمودار شاخص کل را بر اساس فرمولاسیونی به دلار تبدیل، ترسیم و سپس تحلیل تکنیکال دلاری نمود ...برای بنده که جالب بود.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    فکر کنم یوز ایرانی پیروز هم رو سهام اثر منفی گذاشت
  • مهدی حسن پور IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    چرا ارزش معاملات رو به میلیارد تومان میگویید و با قبل مثلا سال ۹۹ مقایسه میکنید؟ بیایید این ارزش رو به دلار بیان کنید اگرچه مرسوم نیست ولی با این رشد دلار لیتن با تومان شاخص خوبی برای مقايسه حتی چند ماه قبلم نیست!
  • محمد فهیمی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    لطفآ فایلهای صوتی برنامه رو هم مثه سایت بورسان در دسترس بذارین