۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
انتشار نخستین اوراق قرض الحسنه کشور

نخستین اوراق قرض الحسنه کشور معادل ۱۰۰ میلیارد تومان با نماد «مهر ایران»  از یکشنبه به‌مدت ۵ روز عرضه آغاز می‌شود. : شیوه عرضه این اوراق اسمی خواهد بود و شبیه اوراق مشارکت و هر ورق ۱۰۰ هزارتومانی، ۷۰ تومان کارمزد دارد.  مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از این اوراق گفت:فرآیند بانکداری قرض الحسنه توسعه خوبی داشته و بعد از افزایش سقف وام های افراد حقیقی و حقوقی خلا اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه حس می‌شد که به تحقق رسید.

 سید سعید شمسی نژاد با اشاره به اینکه متوسط رشد منابع بیش از ۷۰ درصد در بانک قرض الحسنه است و روزانه ۹ هزار فقره تسهیلات خرد پرداخت می‌شود افزود: بانک قرض الحسنه کمترین معوقات را در نظام بانکی دارد که این رقم در حال حاضر به ۰.۴۶ درصد رسیده است. وی ادامه داد: ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات امسال بدون ضامن بوده است که براساس اعتبارسنجی انجام شده است.

 احمدرضا کریمی مدیر استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با بیان اینکه منابع بانک در حال حاضر ۱۵۰ همت است، گفت: بانک مقرر است که علاوه بر جذب سپرده‌ها از مردم، در جذب منابع غیر سپرده‌ای هم عمل کند، برهمین اساس اوراق قرض الحسنه با نماد مهر ایران در بازار سرمایه تعریف شده است.

 وی با تاکید بر اینکه سودی برای دارنده اوراق در نظر گرفته نمی‌شوداضافه کرد:گیرنده اوراق می‌تواند با استفاده از این اوراق، وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد بدون اولویت و نوبت از بانک دریافت کند.

وی درباره دیگر مزایای این اوراق برای خریدار گفت: این اوراق می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این اوراق می تواند در بازار سرمایه به جای پرداخت پول نقد هم استفاده شود.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار