۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
«وبرق» در انتظار دریافت مطالبات ۱۴ ساله

نایب رئیس هئیت‌مدیره «وبرق» با حضور در برنامه خط سود نسبت به برخی ابهامات فعالیت‌های این شرکت شفاف‌سازی کرد.

فردای اقتصاد: «وبرق» با سرمایه ثبتی ۳۵.۲ میلیارد تومان و ارزش بازار ۲ هزار میلیارد تومانی در بازار پایه فرابورس قرار دارد. این شرکت با مالکیت ۳ شرکت فرعی مهم که مالکیت ۹۹.۵ درصد روی گستران زنجان، ۴۹.۲ درصدی صانع روی زنجان و ۳۴ درصدی مهندسین اندیشمند شمال غرب در زمینه‌های سرمایه‌گذاری معدن، تولید شمش روی و توزیع برق فعالیت دارد.

از نکات قابل توجهی که نایب رئیس هئیت‌مدیره «وبرق» در مورد شرکت‌های تابع «وبرق» مطرح کرد این بود که روی گستران که ۹۹.۵ درصد مالکیتش دراختیار «وبرق» است مالکیت ۳۵ درصدی این شرکت را در اختیار دارد.

توضیحی که نایب رئیس هئیت مدیره این شرکت در مورد مالکیت یکی از زیرمجموعه‌ها ارائه داد، استراتژی جدید هئیت مدیره مطرح کرد که به دلیل ارزندگی مناسبی که این شرکت در آن بازه زمانی داشت دانست.

اسفندیار شاهمرادی همچنین در مورد صانع روی زنجان که مالکیت ۴۹ درصدی آن در اختیار «وبرق» است مطرح کرد که این شرکت در سال‌های گذشته به دلیل این که به صورت حق‌العمل کاری که به دلیل سیاست‌های تیم سابق شکل گرفته بود، پیش می‌رفت تنها ۲۹ میلیارد تومان سود خالص را به ارمغان آورده است. شاهمرادی همچنین در مورد نیاز حداقل ۱۰۰ تنی این شرکت به خاک با عیار بالای ۱۵ درصد گفت مذاکراتی با ایمیدرو برای تامین این ماده انجام شده است.

شاهمرادی همچنین در مورد دریافت مطالبات این شرکت از توزیع برق زنجان و قزوین که از سال ۱۳۸۷ تا کنون از محل دریافت یارانه‌های معوق خواهد بود، مطرح کرد و سهم «وبرق» را از این مطالبات ۲۰ درصد دانست که بین سهامداران تقسیم خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار