۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
یک فیش نجومی دیگر در شورای شهر تهران لو رفت + عکس

یکی از کارمندان شورای شهر تهران که از آبان ۱۴۰۰ تا دی ماه امسال در مرخصی زایمان به سر می‌برد و شهریورماه از کشور خارج شده دومین فردی است که طی روزهای اخیر فیش‌های حقوقی ۳۰ میلیونی وی بازتاب رسانه‌ای پیدا کرده است. جالبتر آنکه برای این کارمند شورا در این ۱۴ ماه همواره ۱۳۰ ساعت اضافه کاری برایش اعمال گردیده که در فیش‌های حقوقی چندماهه این کارمند شورای شهر قابل مشاهده است.

دیده‌بان ایران: گفته می‌شود؛ یکی از کارمندان زن شورای شهر که پیشتر به عنوان کارمند یکی از مناطق شهرداری تهران فعالیت می‌کرد با درخواست عضو فعلی شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون شهرسازی(مهدی عباسی) به عنوان کارمند با رتبه بالا به شورای شهر منتقل شده است.

پس از نرگس معدنی پور و اتفاقاتی که در آن موضوع شاهد بودیم انتظار می‌رفت که مدیران وقت شهرداری و شورای شهر تهران نسبت به رفتار سایر پرسنل وسواس و تمرکز خود را بیشتر کنند تا شاهد موضوعات مشابه نباشیم اما گویا حجم کاری در این بخش مانع نظارت مستمر بر رفتار برخی افراد شده که نتایج آن موجب سوءاستفاده از منابع بیت المال را به راحتی آب خوردن برای عده‌ای فراهم آورده و متأسفانه باید اذعان کرد در چنین مواردی حتماً باید نیاز به تفحص جدی و کنکاش دقیق وجود دارد زیرا قطعاً برخی تخلفات هرگز به تنهایی رخ نمی‌دهد و باید از سازمان‌های نظارتی خواست تا با ورد جدی به حواشی شهرداری و شورای شهر تهران مانع از تکرار ماجراهایی شوند که در قطعاً با ظاهر و باطن مدیران فعال در این بخشها نباید سازگار باشد!

فیش نجومی شورای شهر
فیش نجومی شورای شهر

۱۴ ماه مرخصی کارمند بالا رتبه برخلاف ضوابط

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ براساس اسناد خانم (ز- خ) از ابتدای آبان ۱۴۰۰ در کمیسیون شهرسازی و شورای شهر تهران مشغول به فعالیت و در همان تاریخ به مدت یکسال به اداره کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با رشته و طبقه شغلی مدیر پنج مأمور شد.

خانم (ز- خ) که سابقه حضور در شهرداری منطقه ۳ تهران را به عنوان معاون منابع انسانی دارد از ابتدای حضور در موقعیت شغلی جدید یعنی از آبان سال ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۱ (چهارده ماه) به مرخصی زایمان می‌رود و در شهریورماه از کشور خارج می‌شود. این در حالیست که طبق بند “یک” بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مصوب ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ مدت مرخصی زایمان یک قلو و دوقلو و بیشتر برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیر دولتی به ترتیب نه و دوازده ماه است اما اینکه با چه مماشاتی به (ز_خ) بیش از مدت زمان قانونی مرخصی داده شد از سؤالی است که باید مدیران مربوطه در شورای شهر تهران به آن پاسخ دهند.

دریافت حقوق بعد از خروج از کشور
دریافت حقوق بعد از خروج از کشور

۱۳۰ ساعت اضافه کار در زمان غیبت

مراجعه دوباره به همین بخشنامه نشان می‌دهد بانوان شاغل در مدت زمان استفاده از مرخصی زایمان می‌باید تمام حقوق و فوق العاده‌های خود را دریافت کنند و اما این مسئله با دریافت اضافه کار متفاوت است یعنی از آنجه که در زمان استفاده از این مرخصی افراد شامل اضافه کار نخواهند بود پس پرداخت اضافه کار به آنان مغایر با روح قانون است در حالیکه طق فیش هایی که به‌دست این رسانه رسیده ماهانه ۱۳۰ ساعت اضافه کار برای خسروی رد شده که ارزش قابل پرداخت ریالی آن حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و حتماً باید ادله شورای شهر تهران در این باره شنیده شود.

دیده بان ایران، بر اساس وظیفه اطلاع رسانی خود این تخلف را اطلاع رسانی کرده است. بدیهی است که شورای شهر تهران از ماجرای عدم حضور کارمند خود در مجموعه و اقامت وی در ترکیه آگاه بوده و از این تخلف هم اطلاع کافی دارد، اما عدم برخورد در ماه‌های گذشته موجب انتشار گزارش در این رسانه شده است.

 به هر روی به دلایل اخلاقی و حرفه‌ای رسانه‌ای از انتشار نام کارمند و چگونگی انتقال وی به شورا در دوره جدید و ماجرای نحوه استخدام وی در دوره‌های گذشته خودداری می‌کنیم اما اگر شورای شهر به هر نحوی قصد انکار یا تکذیب را داشه باشد، لاجرم جزییات بیشتری را منتشر خواهیم کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    چقدر هم اسمش رونگفتید !!!! شما که فامیل ایشون رو نوشتید .....
  • ایران سر افراز IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    این فیش کاملا منطقی هست مگه توی تهران این فیش زیاد که زدی نجومی یه کارتن خواب بیشتر ازاین توی تهران درآمد می کنه.
    • حامد IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      دوست عزیزبحث حقوق نیس بحث اینه ک خانوم سرکارتشریف نداشتن۱۴ماه درخارج صفامیکردن وخقوق میگرفتن
  • مسعود نظری IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    انتشار این اخبار جز تازه کردن درد ملت چه نتیجه دیگری دارد ؟درد را چاره کنید.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها