۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
پیش بینی بورس فردا دوم شهریور ۱۴۰۱

معاملات امروز بورس صعودی دنبال شد و شاهد ورود حقیقی‌ها بودیم. این روند فردا ادامه می‌یابد؟

فردای اقتصاد: برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس روز گذشته رخ داد و انتظار اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم.
قرعه بورس امروز به سمت صعودی خود افتاد و بازار سرمایه توانست در ادامه نوسانات روزانه خود که این روزها به اوج خود رسیده است، با افزایش نماگرهای اصلی خود همراه شود.
بورس تهران امروز به واسطه خبرهای مثبت منتشر شده در حوزه مذاکرات هسته‌ای نسبت به روزهای سپری شده در هفته جاری، معاملات بهتری را دنبال کند به طوری که از همان ابتدای کار روند افزایشی شاخص‌ها آغاز شد و نماگر اصلی در نهایت توانست بازدهی مثبت ۰.۴۹ درصدی را به ثبت برساند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن به نمایندگی صنایع و سهام کوچک، با رشد ۱.۲۷ درصدی همراه شد. نکته مهم امروز اما ثبت ورود پول کدهای حقیقی به مقدار ۹۲ میلیارد تومان بود. این عدد هرچند اندک می‌تواند به بهبود معاملات طی روزهای آینده نیز منجر شود. ارزش معاملات نیز با افزایش متعادل نسبت به روزهای گذشته توانست خود را در بالای کانال ۳هزار میلیارد تومانی حفظ کند.


بورس در مسیر دوطرفه خبرهای برجامی

طی روزهای گذشته به طور واضحی نوسانات بازار سرمایه مشخص بود به طوری که در طول معاملات روزانه نیز قیمت بسیاری از سهام به خصوص صنایعی که از خبرهای برجامی تاثیر می‌پذیرند، در مسیر دامنه نوسان خود حرکت‌های رفت و برگشتی داشتند.
پیش‌بینی این روزهای بورس بسیار به خبرهایی که در طول روز در زمینه مذاکرات هسته‌ای منتشر می‌شود بستگی دارد و می‌تواند واکنش‌های مثبت و منفی داشته باشد. روند صعودی امروز را می‌توان به تاثیر صحبت‌های جوزف بورل نماینده اتحادیه اروپا در رابطه با مثبت خواندن پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه و همچنین سخنان جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره احتمال احیای برجام طی یک هفته تا ده روز آینده، نسبت داد.
این که آیا بورس تهران در معاملات روز آینده نیز این روند را ادامه می‌دهد یا خیر به خبرهایی وابسته است که ممکن است در ادامه روز  منتشر شود اما اگر با پارامترهای کنونی این موضوع را بسنجیم، به نظر می‌رسد که بازار سهام، فردا نیز معاملات خوبی را پشت سر بگذارد.


برگشت شاخص بورس از نقطه شروع


شاخص کل بورس تهران پس از روند صعودی خوبی که از زمان از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای شروع کرده بود، با توجه به طولانی شدن روند گفتگوها و انتظار برای مشخص شدن نتیجه نهایی، تغییر جهت داد و روز گذشته به نقطه شروع این روند برگشت که خود این موضوع توانست حمایتی نسبی برای نماگر اصلی بازار سرمایه ایجاد کند.
روندهای روزانه شاخص‌ها و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز به خوبی نشان می‌دهند که برگشت امروز با قدرت خوبی تا انتهای معاملات ادامه داشت. این موضوع می‌تواند در صورتی که خبری منفی در حوزه برجام منتشر نشود، تقاضا را در بازار فردا تداوم دهد.

پیش بینی بورس فردا دوم شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا دوم شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    حالا حالا باید اگر بگذارند مثبت بشه تا حداقل از بخشی از ضررهای سهامداران جبران بشه
  • امامقلی کلباسی سفیددشتی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    س توافق به این زودیها انجام نمیشه دوباره ادعاهای قبلی در باره سه محل مشکوک را تکرار کرده با این خبرهای ظاهری فقط از خودرویها و بانکیها نوسان میگیرند کیا اونهایی که زرنگن و حواسشون هست.........

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار