۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
احتمال قوی واردات پراید جدید به ایران + عکس و قیمت

سقف قیمت برای واردات خودرو ۲۰ هزار دلار تعیین شده است و این مساله یافتن خودروهای بادوام، ایمن و استاندارد و به روز در این بازه قیمتی را دشوار کرده است. با این حال برخی خودروسازان شناخته شده در این بازه قیمتی محصولاتی دارند. کیا پگاس که در ایران به پراید جدید هم شهرت دارد یکی از این محصولات است.

اقتصاد فردا: کیا پگاس یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت کیاموتورز است که برای بازار کشورهای در حال توسعه و کم درآمد و با همکاری شرکت چینی طراحی و تولید شده است. با این حال در بازارهایی نظیر عربستان، قطر و امارات نیز عرضه شده است. کیا پگاس از آنجا که در صورت واردات می تواند با قیمت زیر ۴۰۰ میلیون تومان به بازار بیاید، شاید یکی از گزینه های واردات خودروهای اقتصادی باشد.

کیا پگاس اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی و با مدل ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. اما این محصول ارزان از کیاموتورز همان کیا پراید جدید است؟

کیا پگاس محصول مشترک کره و چین

کیا موتورز در سال های اخیر از ساخت خودروهای ارزانقیمت فاصله گرفته است و خودرو کیا پگاس محصول همکاری در یک شرکت مشترک با دانگ فنگ چین برای تولید خودرو اقتصادی به حساب می آید که بتوان آن را در بازار کشورهای در حال توسعه و کم درآمد هم عرضه کرد. 

کیا پگاس همان کیا پراید جدید است؟

احتمال قوی واردات پراید جدید به ایران + عکس و قیمت

پرونده پرایدی که ما می شناسیم در سال ۲۰۰۰ برای همیشه در شرکت مادر یعنی کیا موتورز بسته شد. پس از آن کیا ورژنی از کیا ریو را در دو مقطع زمانی با نام کیا نیو پراید تولید کرد که البته بازار گسترده ای پیدا نکرد و در سال ۲۰۱۷ تولید این ورژن از کیا ریو متوقف شد.

خودرو کیا پگاس هم شاخه ای از کیا ریو به حساب می آید. این خودرو روی پلتفرم نسل قبل کیا ریو طراحی و تولید شده است. در هیچ ماخذ قابل اطمینانی از کیا پگاس به عنوان پراید جدید شرکت کیا نام برده نشده است. با این حال از نظر قیمت پایین و کیفیت ساخت معمولی آن که پایینتر از استاندارهای امروزی کیاموتورز است می توان آن را یک پراید جدید در سبد محصولات کیا به حساب آورد. قیمت کیا پگاس ۱۱ هزار دلار است.

عرضه محدود کیا پگاس

به نظر می رسد کیا پگاس خودرویی با عرضه محدود در کشورهای آسیایی و برخی کشورهای آمریکای جنوبی باشد و استانداردهای لازم برای عرضه در بازارهای سخت گیر در زمینه ایمنی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا را به دست نیاورده است. کیا پگاس در حال حاضر در تنها در دو کارخانه واقع در چین و ویتنام عرضه می شود.

برخی از کشورهای عربی مانند عربستان و امارات متحده عربی نیز مجوز عرضه کیا پکاس را صادر کرده اند.

احتمال قوی واردات پراید جدید به ایران + عکس و قیمت

مشخصات فنی کیا پگاس

کیا پگاس تنها با یک نوع موتور عرضه می شود که چهار سیلندر ۱۴۰۰ سی سی است و می تواند ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو هم با گیربکس دستی ۵ سرعته و هم با گیربکس اتومات ۴ سرعته به فروش می رسد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها